Trasa Nowe zawady. Spotkanie z dziennikarzami | |
2010-11-18
|
Przypomnijmy, Ĺźe budowa II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu, na odcinku od ronda ĹrĂłdka do skrzyĹźowania ulicy Prymasa Augusta Hlonda z ulicÄ GĹĂłwnÄ rozpoczÄĹa siÄ w styczniu 2010 r. RĂłwnoczeĹnie z pracami ZarzÄ du DrĂłg Miejskich firma Aquanet prowadziĹa II etap budowy kolektora prawobrzeĹźnego w ciÄ gu ulic: Jana PawĹa II, Podwale, Zawady, Nowe Zawady.
W celu minimalizacji utrudnieĹ komunikacyjnych prace firmy Aquanet i ZDM byĹy ze sobÄ ĹciĹle zsynchronizowane zarĂłwno na poziomie inwestorskim jak i wykonawczym.
Od ronda ĹrĂłdka trasa Nowe Zawady pokrywa siÄ z przebiegiem ulicy Podwale, prowadzi pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa â Berlin, nastÄpnie wiedzie miÄdzy waĹem przeciwpowodziowym a istniejÄ cÄ ulicÄ Zawady.
Na wysokoĹci ulicy GĹĂłwnej nastÄpuje wĹÄ czenie trasy do istniejÄ cego odcinka prowadzÄ cego do ulicy BaĹtyckiej i mostu Lecha. Na odcinku o dĹugoĹci 1149 m zostaĹy zbudowane dwie jezdnie po trzy pasy ruchu kaĹźda. Kierowcy zyskali wiÄc wytyczonÄ po nowym Ĺladzie szerokÄ , wygodnÄ arteriÄ ĹÄ czÄ cÄ pĂłĹnocne dzielnice Poznania z tymi poĹoĹźonymi na prawym brzegu Warty. DokoĹczenie budowy II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady oznacza rĂłwnieĹź zakoĹczenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania. To dobra wiadomoĹÄ przede wszystkim dla kierowcĂłw poruszajÄ cych siÄ tranzytem w ciÄ gu drogi krajowej nr 5. NoĹnoĹÄ trasy wynosi 115 KN.
W ramach projektu inwestycji zostaĹy wybudowane chodniki, ĹcieĹźki rowerowe z asfaltobetonu, oĹwietlenie drogowe, ekrany akustyczne, zamontowane bariery ochronne i rurowe, zaĹoĹźone tereny zielone. ZostaĹa wybudowana kanalizacja deszczowa wraz z nowymi przepustami w ciÄ gu rowĂłw melioracyjnych. Na odcinku od ronda ĹrĂłdka do pÄtli tramwajowej na Zawadach powstaĹo nowe, zielone torowisko wraz z trakcjÄ tramwajowÄ . W ramach zadania wybudowana zostaĹa droga dojazdowa, ktĂłra przebiega rĂłwnolegle do trasy Nowe Zawady, miÄdzy ulicami Ĺw. Wincentego a skrzyĹźowaniem z ulicÄ Prymasa Augusta Hlonda o dĹugoĹci 774 m. Przebudowano rĂłwnieĹź ulicÄ Ĺw. Wincentego.
Termin zakoĹczenia budowy trasy Nowe Zawady zostaĹ wyznaczony na dzieĹ 30 listopada 2010 roku. DziÄki zaawansowaniu prac budowlanych moĹźliwe byĹo dopuszczenie ruchu samochodowego juĹź 10 listopada br.
WykonawcÄ robĂłt budowlanych jest wyĹonione w przetargu konsorcjum firm: POL â DRĂG PiĹa spĂłĹka z o.o. (lider konsorcjum), Bilfinger Berger Budownictwo SA, Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i PrzemysĹowe spĂłĹka z o.o.
Projekt pn. âBudowa dwujezdniowej ul. Nowe Zawady w Poznaniu (DK 5) â etap II
od ul. GĹĂłwnej do ul. Podwaleâ uzyskaĹ dofinansowanie ze ĹrodkĂłw UE, z funduszu SpĂłjnoĹci w ramach Priorytetu VI â Drogowa i lotnicza sieÄ TEN-T, DziaĹanie 6.1 â RozwĂłj sieci drogowej TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowisko. CaĹkowita wartoĹÄ projektu wynosi ponad 84 mln zĹotych a dofinansowanie unijne to ponad 28 mln zĹotych.
W ramach prac uĹoĹźono 34 389 m² nawierzchni Ĺcieralnej, w tym 28 000 m² redukujÄ cej haĹas, 3654 m² nawierzchni ĹcieĹźek rowerowych, 6295 m² chodnikĂłw, 1312 mb barier ochronnych, 7603 m² ekranĂłw akustycznych, 660 mb torowiska tramwajowego, 3800 mb kanalizacji deszczowej.