|
Trasa Nowe zawady. Spotkanie z dziennikarzami
|
2010-11-18
|
DziĹ, tj. 18 listopada 2010 roku, odbyĹa siÄ konferencja prasowa poĹwiÄcona trasie Nowe Zawady. O godzinie 11 z placu Kolegiackiego odjechaĹ autobus w kierunku ronda ĹrĂłdka, ulic Podwale i arcybiskupa Hlonda. Dziennikarze mieli moĹźliwoĹÄ zadawania pytaĹ Panu MirosĹawowi KruszyĹskiemu - zastÄpcy Prezydenta Miasta Poznania, Panu WĹodzimierzowi Dudlikowi - wiceprezesowi firmy AQUANET, Panu RafaĹowi Kupsiowi - zastÄpcy dyrektora ZTM, przedstawicielom wykonawcy robĂłt drogowych z firmy POL - DRĂG PiĹa - Panu Dyrektorowi Maciejowi Maciejewskiemu i kierownikowi budowy - Panu RafaĹowi ĹťeleĹşniakowi. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich reprezentowaĹ Kazimierz SkaĹecki - zastÄpca dyrektora ds. inwestycji.
Przypomnijmy, Ĺźe budowa II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu, na odcinku od ronda ĹrĂłdka do skrzyĹźowania ulicy Prymasa Augusta Hlonda z ulicÄ
GĹĂłwnÄ
rozpoczÄĹa siÄ w styczniu 2010 r. RĂłwnoczeĹnie z pracami ZarzÄ
du DrĂłg Miejskich firma Aquanet prowadziĹa II etap budowy kolektora prawobrzeĹźnego w ciÄ
gu ulic: Jana PawĹa II, Podwale, Zawady, Nowe Zawady.
W celu minimalizacji utrudnieĹ komunikacyjnych prace firmy Aquanet i ZDM byĹy ze sobÄ
ĹciĹle zsynchronizowane zarĂłwno na poziomie inwestorskim jak i wykonawczym.
Od ronda ĹrĂłdka trasa Nowe Zawady pokrywa siÄ z przebiegiem ulicy Podwale, prowadzi pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa â Berlin, nastÄpnie wiedzie miÄdzy waĹem przeciwpowodziowym a istniejÄ
cÄ
ulicÄ
Zawady.
Na wysokoĹci ulicy GĹĂłwnej nastÄpuje wĹÄ
czenie trasy do istniejÄ
cego odcinka prowadzÄ
cego do ulicy BaĹtyckiej i mostu Lecha. Na odcinku o dĹugoĹci 1149 m zostaĹy zbudowane dwie jezdnie po trzy pasy ruchu kaĹźda. Kierowcy zyskali wiÄc wytyczonÄ
po nowym Ĺladzie szerokÄ
, wygodnÄ
arteriÄ ĹÄ
czÄ
cÄ
pĂłĹnocne dzielnice Poznania z tymi poĹoĹźonymi na prawym brzegu Warty. DokoĹczenie budowy II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady oznacza rĂłwnieĹź zakoĹczenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania. To dobra wiadomoĹÄ przede wszystkim dla kierowcĂłw poruszajÄ
cych siÄ tranzytem w ciÄ
gu drogi krajowej nr 5. NoĹnoĹÄ trasy wynosi 115 KN.
W ramach projektu inwestycji zostaĹy wybudowane chodniki, ĹcieĹźki rowerowe z asfaltobetonu, oĹwietlenie drogowe, ekrany akustyczne, zamontowane bariery ochronne i rurowe, zaĹoĹźone tereny zielone. ZostaĹa wybudowana kanalizacja deszczowa wraz z nowymi przepustami w ciÄ
gu rowĂłw melioracyjnych. Na odcinku od ronda ĹrĂłdka do pÄtli tramwajowej na Zawadach powstaĹo nowe, zielone torowisko wraz z trakcjÄ
tramwajowÄ
. W ramach zadania wybudowana zostaĹa droga dojazdowa, ktĂłra przebiega rĂłwnolegle do trasy Nowe Zawady, miÄdzy ulicami Ĺw. Wincentego a skrzyĹźowaniem z ulicÄ
Prymasa Augusta Hlonda o dĹugoĹci 774 m. Przebudowano rĂłwnieĹź ulicÄ Ĺw. Wincentego.
Termin zakoĹczenia budowy trasy Nowe Zawady zostaĹ wyznaczony na dzieĹ 30 listopada 2010 roku. DziÄki zaawansowaniu prac budowlanych moĹźliwe byĹo dopuszczenie ruchu samochodowego juĹź 10 listopada br.
WykonawcÄ
robĂłt budowlanych jest wyĹonione w przetargu konsorcjum firm: POL â DRĂG PiĹa spĂłĹka z o.o. (lider konsorcjum), Bilfinger Berger Budownictwo SA, Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i PrzemysĹowe spĂłĹka z o.o.
Projekt pn. âBudowa dwujezdniowej ul. Nowe Zawady w Poznaniu (DK 5) â etap II
od ul. GĹĂłwnej do ul. Podwaleâ uzyskaĹ dofinansowanie ze ĹrodkĂłw UE, z funduszu SpĂłjnoĹci w ramach Priorytetu VI â Drogowa i lotnicza sieÄ TEN-T, DziaĹanie 6.1 â RozwĂłj sieci drogowej TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowisko. CaĹkowita wartoĹÄ projektu wynosi ponad 84 mln zĹotych a dofinansowanie unijne to ponad 28 mln zĹotych.
W ramach prac uĹoĹźono 34 389 m² nawierzchni Ĺcieralnej, w tym 28 000 m² redukujÄ
cej haĹas, 3654 m² nawierzchni ĹcieĹźek rowerowych, 6295 m² chodnikĂłw, 1312 mb barier ochronnych, 7603 m² ekranĂłw akustycznych, 660 mb torowiska tramwajowego, 3800 mb kanalizacji deszczowej.