Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Kolejny projekt realizowany przez ZDM dofinansowany z UE
2010-07-23
Miło nam poinformować, że projekt realizowany przez Zarząd Dróg Miejskich pn. „Budowa dwujezdniowej ul. Nowe Zawady – etap II od ul. Głównej do ul. Podwale” uzyskał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T. Wczoraj o godzinie 14.00 w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) przy ul. Bonifraterskiej17 w Warszawie, została podpisana umowa o dofinansowanie projektu. Miasto Poznań otrzymało z Funduszu Spójności 28 158 365,56 złotych dofinansowania.
Budowa II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu, na odcinku od ronda Śródka do skrzyżowania ulicy Prymasa Augusta Hlonda z ulicą Główną rozpoczęła się w styczniu 2010 r. Równocześnie z pracami Zarządu Dróg Miejskich firma Aquanet prowadzi II etap budowy kolektora prawobrzeżnego w ciągu ulic: Jana Pawła II, Podwale, Zawady, Nowe Zawady. W celu minimalizacji utrudnień komunikacyjnych prace firmy Aquanet i ZDM są ze sobą ściśle zsynchronizowane zarówno na poziomie inwestorskim jak i wykonawców.
Trasa tzw. Nowe Zawady będzie miała następujący przebieg: od ronda Śródka zaprojektowana ulica pokrywa się z przebiegiem ulicy Podwale, prowadzi pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa – Berlin, następnie wiedzie między wałem przeciwpowodziowym a istniejącą ulicą Zawady. Na wysokości ulicy Głównej następuje włączenie trasy do istniejącego odcinka prowadzącego do ulicy Bałtyckiej i mostu Lecha. Na odcinku o długości 1133 metrów zostaną zbudowane dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda. Kierowcy zyskają więc wytyczoną po nowym śladzie szeroką, wygodną arterię łączącą północne dzielnice Poznania z tymi położonymi na prawym brzegu Warty. Dokończenie budowy II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady oznacza również zakończenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania.
Projekt „Budowa dwujezdniowej ul. Nowe Zawady – etap II od ul. Głównej do ul. Podwale” przewiduje budowę chodników, ścieżek rowerowych z asfaltobetonu, oświetlenia drogowego, ekranów akustycznych, montaż barier ochronnych i rurowych, założenie terenów zielonych. Zostanie wybudowana kanalizacja deszczowa wraz z budową nowych przepustów w ciągu rowów melioracyjnych. Na odcinku od ronda Śródka do pętli tramwajowej zdemontowano stare torowisko tramwajowe. Obecnie trwa budowa nowego torowiska wraz z trakcją. W ramach zadania wybudowana została droga dojazdowa prowadzona równolegle do trasy Nowe Zawady między ulicami św. Wincentego a skrzyżowaniem z ulicą Prymasa Augusta Hlonda o długości 774 metrów oraz przebudowana zostanie ulica św. Wincentego. Dokończone zostaną roboty związane z budową wiaduktu kolejowego, polegają one między innymi na wykonaniu pozostałych wykopów, skarp, schodów serwisowych.
Termin zakończenia budowy trasy Nowe Zawady został wyznaczony na dzień 30 listopada 2010 roku. Wykonawcą robót budowlanych jest wyłonione w przetargu konsorcjum firm: POL – DRÓG Piła spółka z o.o. (lider konsorcjum), Bilfinger Berger Budownictwo SA, Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe spółka z o.o.
Zobacz więcej:
» Centrum Unijnych ProjektĂłw Transportowych – euro na EURO
» Miejski Informator Multimedialny
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl