|
Kolejny projekt realizowany przez ZDM dofinansowany z UE
|
2010-07-23
|
MiĹo nam poinformowaÄ, Ĺźe projekt realizowany przez ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich pn. âBudowa dwujezdniowej ul. Nowe Zawady â etap II od ul. GĹĂłwnej do ul. Podwaleâ uzyskaĹ dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowisko, dziaĹanie 6.1 RozwĂłj sieci drogowej TEN-T. Wczoraj o godzinie 14.00 w siedzibie Centrum Unijnych ProjektĂłw Transportowych (CUPT) przy ul. Bonifraterskiej17 w Warszawie, zostaĹa podpisana umowa o dofinansowanie projektu. Miasto PoznaĹ otrzymaĹo z Funduszu SpĂłjnoĹci 28 158 365,56 zĹotych dofinansowania.
Budowa II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu, na odcinku od ronda ĹrĂłdka do skrzyĹźowania ulicy Prymasa Augusta Hlonda z ulicÄ
GĹĂłwnÄ
rozpoczÄĹa siÄ w styczniu 2010 r. RĂłwnoczeĹnie z pracami ZarzÄ
du DrĂłg Miejskich firma Aquanet prowadzi II etap budowy kolektora prawobrzeĹźnego w ciÄ
gu ulic: Jana PawĹa II, Podwale, Zawady, Nowe Zawady. W celu minimalizacji utrudnieĹ komunikacyjnych prace firmy Aquanet i ZDM sÄ
ze sobÄ
ĹciĹle zsynchronizowane zarĂłwno na poziomie inwestorskim jak i wykonawcĂłw.
Trasa tzw. Nowe Zawady bÄdzie miaĹa nastÄpujÄ
cy przebieg: od ronda ĹrĂłdka zaprojektowana ulica pokrywa siÄ z przebiegiem ulicy Podwale, prowadzi pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa â Berlin, nastÄpnie wiedzie miÄdzy waĹem przeciwpowodziowym a istniejÄ
cÄ
ulicÄ
Zawady. Na wysokoĹci ulicy GĹĂłwnej nastÄpuje wĹÄ
czenie trasy do istniejÄ
cego odcinka prowadzÄ
cego do ulicy BaĹtyckiej i mostu Lecha. Na odcinku o dĹugoĹci 1133 metrĂłw zostanÄ
zbudowane dwie jezdnie po trzy pasy ruchu kaĹźda. Kierowcy zyskajÄ
wiÄc wytyczonÄ
po nowym Ĺladzie szerokÄ
, wygodnÄ
arteriÄ ĹÄ
czÄ
cÄ
pĂłĹnocne dzielnice Poznania z tymi poĹoĹźonymi na prawym brzegu Warty.
DokoĹczenie budowy II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady oznacza rĂłwnieĹź zakoĹczenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania.Projekt âBudowa dwujezdniowej ul. Nowe Zawady â etap II od ul. GĹĂłwnej do ul. Podwaleâ przewiduje budowÄ chodnikĂłw, ĹcieĹźek rowerowych z asfaltobetonu, oĹwietlenia drogowego, ekranĂłw akustycznych, montaĹź barier ochronnych i rurowych, zaĹoĹźenie terenĂłw zielonych. Zostanie wybudowana kanalizacja deszczowa wraz z budowÄ
nowych przepustĂłw w ciÄ
gu rowĂłw melioracyjnych. Na odcinku od ronda ĹrĂłdka do pÄtli tramwajowej zdemontowano stare torowisko tramwajowe. Obecnie trwa budowa nowego torowiska wraz z trakcjÄ
. W ramach zadania wybudowana zostaĹa droga dojazdowa prowadzona rĂłwnolegle do trasy Nowe Zawady miÄdzy ulicami Ĺw. Wincentego a skrzyĹźowaniem z ulicÄ
Prymasa Augusta Hlonda o dĹugoĹci 774 metrĂłw oraz przebudowana zostanie ulica Ĺw. Wincentego. DokoĹczone zostanÄ
roboty zwiÄ
zane z budowÄ
wiaduktu kolejowego, polegajÄ
one miÄdzy innymi na wykonaniu pozostaĹych wykopĂłw, skarp, schodĂłw serwisowych.
Termin zakoĹczenia budowy trasy Nowe Zawady zostaĹ wyznaczony na dzieĹ 30 listopada 2010 roku. WykonawcÄ
robĂłt budowlanych jest wyĹonione w przetargu konsorcjum firm: POL â DRĂG PiĹa spĂłĹka z o.o. (lider konsorcjum), Bilfinger Berger Budownictwo SA, Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i PrzemysĹowe spĂłĹka z o.o.