<b>Cel inwestycji:</b>dostosowanie ukĹadu drogowego do aktualnych potrzeb komunikacyjnych miasta, w tym przygotowanie do przedĹuĹźenia trasy PST do dworca PKP. RozbiĂłrka i przebudowa konstrukcji wsporczej obiektu inĹźynierskiego z uwagi na stan techniczny obiektu.<b>Dwa etapy realizacji inwestycji</b>W celu zminimalizowania utrudnieĹ komunikacyjnych, zwĹaszcza w ruchu pojazdĂłw komunikacji zbiorowej, przebudowa zostaĹa podzielona na dwa etapy. Prowadzenie prac na caĹej dĹugoĹci ulicy Roosevelta spowodowaĹoby odciÄcie na okres ponad dwĂłch lat ruchu tramwajowego z PiÄ
tkowa (PST), Junikowa i OgrodĂłw z centrum miasta. W pierwszym etapie, miÄdzy sierpniem 2011 a czerwcem 2012 roku, zostaĹy wykonane roboty budowlane na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej.Drugi etap, na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudowÄ
przejĹcia podziemnego, rozpocznie siÄ 11 sierpnia 2012 roku. ZakoĹczenie przedmiotu umowy zostaĹo zaplanowane do koĹca 2013 roku.<b>Zakres prac w II etapie:</b>- przebudowa konstrukcji wsporczej od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego,- wykonanie niezbÄdnych prac dla uruchomienia komunikacji tramwajowej i ruchu drogowego w peĹnym zakresie w ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy DÄ
browskiego do ulicy Bukowskiej,- remont przejĹcia podziemnego,- budowa stacji przesiadkowej PST/Kaponiera.<b>Konieczne wyĹÄ
czenia z ruchu: (od 11 sierpnia 2012 roku)</b>⢠wschodnia jezdnia wraz z chodnikiem ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Bukowskiej do ulicy ĹwiÄty Marcin i od ulicy ĹwiÄty Marcin (mostu Uniwersyteckiego) do mostu Teatralnego,⢠dwa pasy ruchu zachodniej jezdni ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy DÄ
browskiego do ulicy SĹowackiego oraz caĹa zachodnia jezdnia ulicy Roosevelta miÄdzy ulicami SĹowackiego a ZwierzynieckÄ
, ⢠pĂłĹnocna jezdnia ulicy Zwierzynieckiej na odcinku od ulicy Roosevelta (ronda Kaponiera) do ulicy Zeylanda,⢠nie bÄdzie moĹźliwoĹci bezpoĹredniego przejazdu przez rondo Kaponiera w relacji poĹudnie â pĂłĹnoc oraz wschĂłd â zachĂłd,⢠przejĹcie podziemne â w zakresie uzaleĹźnionym od postÄpu prac budowlanych. Z moĹźliwoĹciÄ
caĹkowitego wyĹÄ
czenia z ruchu pieszych. <b>Organizacja ruchu:⢠Od zachodu (z Grunwaldu i Junikowa) </b>objazd zostaĹ zaprojektowany od ulicy Bukowskiej, dwukierunkowÄ
ulicÄ
Zeylanda do ulicy Zwierzynieckiej. StÄ
d, w zaleĹźnoĹci od celu podróşy kierowcy wybiorÄ
jazdÄ ulicÄ
ĹwiÄty Marcin lub zachodniÄ
jezdniÄ ulicy Roosevelta do mostu Dworcowego i ulicy GĹogowskiej,⢠<b>Od poĹudnia (z GĂłrczyna)</b> obowiÄ
zuje objazd wyĹÄ
czonej z ruchu wschodniej jezdni ulicy Roosevelta przez most Dworcowy, ulicami StanisĹawa Matyi, PowstaĹcĂłw Wielkopolskich do alei NiepodlegĹoĹci lub trasÄ
przez most Dworcowy, ulicÄ StanisĹawa Matyi do alei NiepodlegĹoĹci, ⢠<b>Od pĂłĹnocy (z PiÄ
tkowa i Winograd)</b> pojedziemy ulicami jednokierunkowymi: SĹowackiego, Mickiewicza do ulicy Zwierzynieckiej skÄ
d moĹźna wybraÄ jeden z dwĂłch pasĂłw ruchu. Jeden prowadzi w prawo w ulicÄ ZwierzynieckÄ
do ulicy Kraszewskiego i na jeden pas dwukierunkowej ulicy Zeylanda do ulicy Bukowskiej. Z drugiego pojedziemy w lewo do ulicy ĹwiÄty Marcin lub w zachodniÄ
jezdniÄ ulicy Roosevelta i dalej do mostu Dworcowego i ulicy GĹogowskiej,⢠<b>Od wschodu (z Rataj oraz z centrum)</b> zalecamy jazdÄ ulicami KrĂłlowej Jadwigi, StanisĹawa Matyi, most Dworcowy, wschodniÄ
jezdniÄ
ulicy Roosevelta do ulicy Bukowskiej Grunwaldzkiej.⢠<b>Dojazd do ulicy Dworcowej i dworca PKP:</b>⢠Od pĂłĹnocy i zachodu: ulicami Zeylanda/Mickiewicza â ZwierzynieckÄ
â rondo Kaponiera a od poĹudnia i wschodu z pĂłĹnocnej jezdni ulicy ĹwiÄty Marcin (wjazd przed wiaduktem Uniwersyteckim)<b> Zmiany w organizacji ruchu na ulicy DÄ
browskiego</b>w celu usprawnienia ruchu komunikacji miejskiej (zwiÄkszone natÄĹźenie ruchu tramwajĂłw)zostaĹy wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na ulicy DÄ
browskiego. Z ulic: Szamotulskiej, DĹugosza i Kraszewskiego kierowcy nie bÄdÄ
mogli skrÄcaÄ w lewo, w ulicÄ DÄ
browskiego. Nie bÄdzie rĂłwnieĹź moĹźliwoĹci skrÄcania z ulicy DÄ
browskiego w ulicÄ Kraszewskiego.⢠<i>Uwaga! Z uwagi na duĹźe natÄĹźenie ruchu komunikacji tramwajowej prosimy kierowcĂłw o nie korzystanie ze skrzyĹźowaĹ: Roosevelta/DÄ
browskiego, DÄ
browskiego/KoĹcielna.⢠Uwaga! O zmianach w organizacji ruchu w zwiÄ
zku z przebudowÄ
wÄzĹa komunikacyjnego Kaponiera bÄdÄ
informowaÄ tablice ustawione w kluczowych lokalizacjach na II ramie komunikacyjnej.</i><b>Wykonawca, koszt inwestycji</b>Konsorcjum firm: OBRASCON Huarte Lain SA (lider konsorcjum), APRIVIA SA, HYDROBUDOWA POLSKA SA, PrzedsiÄbiorstwo RobĂłt GĂłrniczych METRO sp. z o.o. Koszt inwestycji to 209452414,48 zĹotych brutto<b>Dofinansowanie inwestycji ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej</b>Projekt "Przebudowa wÄzĹa komunikacyjnego Rondo Kaponiera" bÄdzie realizowany przy wspĂłĹudziale ĹrodkĂłw Funduszu SpĂłjnoĹci w ramach DziaĹania 7.3 "Transport miejski w obszarach metropolitalnych" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowisko. WysokoĹÄ dotacji zabezpieczonej na "LiĹcie projektĂłw indywidualnych POIiĹ" wynosi 55,78 mln zĹ.