- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Pierwsze elementy strefy 30 w centrum Poznania
2012-01-05
Informujemy, Ĺźe zakoĹczyĹy siÄ pierwsze prace budowlane zwiÄ
zane z wprowadzeniem w ĹcisĹym centrum miasta âstrefy 30â. ZostaĹy âwyniesioneâ skrzyĹźowania ulicy DziaĹyĹskich z ulicami Nowowiejskiego i Libelta. ZostaĹo wykonane nowe przejĹcie dla pieszych na ulicy 3 Maja przy skrzyĹźowaniu z placem WolnoĹci.ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu planuje wprowadziÄ w ĹcisĹym centrum miasta âstrefÄ 30â. W obszarze miÄdzy ulicami SolnÄ
, Alejami Marcinkowskiego, ĹwiÄty Marcin i alejÄ
NiepodlegĹoĹci uczestnikĂłw ruchu obowiÄ
zywaÄ bÄdzie maksymalna prÄdkoĹÄ 30 km/h.Docelowo âstrefa 30â bÄdzie obowiÄ
zywaÄ na obszarze wewnÄ
trz I ramy komunikacyjnej. Granice wyznaczaÄ bÄdÄ
ulice: PuĹaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, KrĂłlowej Jadwigi (granica poĹudniowa), Jana PawĹa II (wschĂłd) a od pĂłĹnocy tory kolejowe i ulica Przepadek. Zmiany zostanÄ
wprowadzane etapami.Z wprowadzeniem âstrefy 30â zwiÄ
zana jest koniecznoĹÄ wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Na ulicach: DziaĹyĹskich, Kantaka, KoĹciuszki, MĹyĹskiej, Nowowiejskiego, placu WolnoĹci, 27 Grudnia zostanÄ
wyznaczone kontrapasy dla ruchu rowerowego. Wprowadzenie âstrefy 30â wymaga rĂłwnieĹź przebudowy skrzyĹźowaĹ z sygnalizacjÄ
ĹwietlnÄ
: KoĹciuszki â Libelta, KoĹciuszki â Fredry, 27 Grudnia â 3 Maja â plac WolnoĹci â Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego â plac WolnoĹci oraz zmiany pasĂłw ruchu i ograniczenia liczby miejsc postojowych. PojawiÄ
siÄ rĂłwnieĹź kolejne stojaki rowerowe w centrum miasta oraz ustawione zostanÄ
Ĺawki, sĹuĹźÄ
ce odpoczynkowi, spotkaniom sÄ
siedzkim, jak rĂłwnieĹź krĂłtkim odpoczynkom âw drodzeâ.Celem wprowadzenia âstrefy 30â jest podniesienie bezpieczeĹstwa, w tym przede wszystkim ograniczenie liczby wypadkĂłw drogowych, zmniejszenie róşnicy prÄdkoĹci pomiÄdzy rowerzystami i samochodami, zwiÄkszenie liczby ulic przyjaznych dla wszystkich uczestnikĂłw ruchu drogowego. DziÄki strefie w istotny sposĂłb poprawi siÄ rĂłwnieĹź bezpieczeĹstwo oraz komfort ruchu pieszego. Likwidacja czÄĹci stanowisk postojowych przed skrzyĹźowaniami pozwoli na poprawÄ wzajemnej widocznoĹci pieszych i samochodĂłw. Dodatkowo, pasy ruchu zostanÄ
zawÄĹźone a tor jazdy pojazdĂłw zostanie przybliĹźony do miejsc parkingowych.