Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Uwaga kierowcy! 29 maja rozpoczyna się rozbudowa węzła Antoninek
2010-04-22
„Rozbudowa węzła Antoninek w ciągu ulicy Warszawskiej i Bałtyckiej (droga krajowa nr 92) w Poznaniu”
Trwają prace przygotowawcze do zamknięcia północnej części wiaduktu Antoninek, które nastąpi 29 maja 2010 r. Wykonawcą robót budowlanych przebudowy węzła Antoninek jest konsorcjum firm: Warbud SA z Warszawy (lider konsorcjum) i „Budownictwo Drogowe Siedlecki” spółka z o.o. z Czerwonaka. Koszt robót budowlanych to 87834795,58 złotych.
Wiadukt Antoninek znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Ekspertyzy nie pozostawiają wątpliwości – obiekt należy rozebrać. Po rozbiórce estakady układ komunikacyjny w tej części miasta ulegnie zmianie. Zamiast jednego obiektu inżynierskiego wybudowane zostaną trzy nowe. Stąd po zakończeniu prac nie będziemy używać nazwy „wiadukt Antoninek” a „węzeł Antoninek”. W relacji Poznań – Swarzędz zamiast po ciągłej konstrukcji betonowej pojedziemy po dwóch obiektach inżynierskich. Pierwszy obiekt będzie się mieścić nad torami kolejowymi magistrali E20, drugi nad łącznicą prowadzącą w stronę ulicy Bałtyckiej i Bogucina. Jezdnia pomiędzy wiaduktami będzie prowadzić po wysokim nasypie. Trzecim obiektem będzie estakada nad ulicą Warszawską, którą będą jeździć pojazdy kierujące się z Poznania w stronę Bogucina. Będzie to najdłuższa konstrukcja w Poznaniu, po której będziemy jeździć po łuku. Nowo wybudowany węzeł przystosowany zostanie do planowanego przebiegu trzeciej ramy komunikacyjnej miasta Poznania.
Projekt rozbudowy węzła Antoninek w ciągu ulicy Warszawskiej i Bałtyckiej przewiduje budowę murów oporowych, kanalizacji deszczowej, przebudowę stacji transformatorowej, linii elektroenergetycznych, przebudowę sieci wodociągowej, telekomunikacyjnej i gazowej. Na nowo wybudowanych obiektach, łącznicach, nasypie oraz na ulicy Warszawskiej zostaną ustawione ekrany akustyczne oddzielające ruchliwą arterię od osiedla Antoninek. Nadmiar wód opadowych będzie kierowany do trzech specjalnie wybudowanych zbiorników retencyjnych na cieku Szklarka. Projekt zakłada również budowę ronda u zbiegu ulic Miłowita i Światopełka wraz z łącznicami prowadzącymi do i od ulicy Warszawskiej.
Roboty budowlane związane z rozbudową węzła Antoninek prowadzone będą „pod ruchem” samochodowym i kolejowym. Wszystkie istniejące relacje w ruchu drogowym zostaną zachowane. Kierowcy muszą się jednak liczyć z utrudnieniami. Zamiast trzech pasów ruchu w każda stronę do dyspozycji kierowców będzie jeden pas, a na samym obiekcie dwa pasy prowadzące z Poznania w kierunku Swarzędza i jeden w kierunku przeciwnym. W pierwszym etapie prac rozebrana zostanie północna część wiaduktu Antoninek, prowadząca do centrum Poznania.
Termin realizacji zadania pn. „Rozbudowa węzła Antoninek” w ciągu ulicy Warszawskiej i Bałtyckiej (droga krajowa nr 92) w Poznaniu” został ustalony na kwiecień 2012 roku.
Wszelkie zapytania oraz uwagi dotyczące przebudowy prosimy przesyłać na specjalnie uruchomiony mail: antoninek@zdm.poznan.pl


foto: 1. organizacja ruchu na czas rozbiórki i budowy pólnocnej części węzła Antoninek
2. węzeł Antoninek po przebudowie
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl