Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Wkrótce rozpocznie się budowa trasy komunikacyjnej – tzw. Nowe Zawady
2010-03-02
Rozpoczyna się budowa II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu, na odcinku od ronda Śródka do skrzyżowania ulicy Prymasa Augusta Hlonda z ulicą Główną.

Trasa tzw. Nowe Zawady będzie miała następujący przebieg: od ronda Śródka zaprojektowana ulica pokrywa się z przebiegiem ulicy Podwale, prowadzi pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa – Berlin, następnie wiedzie między wałem przeciwpowodziowym a istniejącą ulicą Zawady. Na wysokości ulicy Głównej następuje włączenie trasy do istniejącego odcinka prowadzącego do ulicy Bałtyckiej i mostu Lecha. Na odcinku o długości 1133 metrów zostaną zbudowane dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda. Kierowcy zyskają więc wytyczoną po nowym śladzie szeroką, wygodną arterię łączącą północne dzielnice Poznania z tymi położonymi na prawym brzegu Warty. Dokończenie budowy II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady oznacza również zakończenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania.
Projekt przewiduje budowę chodników, ścieżek rowerowych z asfaltobetonu, oświetlenia drogowego, ekranów akustycznych, montaż barier ochronnych i rurowych, założenie terenów zielonych. Zostanie wybudowane kanalizacja deszczowa wraz z budową nowych przepustów w ciągu rowów melioracyjnych. Na odcinku od ronda Śródka do pętli tramwajowej zostanie rozebrane stare torowisko tramwajowe i wybudowane nowe wraz z trakcją. W ramach zadania wybudowana zostanie droga dojazdowa prowadzona równolegle do trasy Nowe Zawady między ulicami św. Wincentego
a skrzyżowaniem z ulicą Prymasa Augusta Hlonda o długości 774 metrów oraz przebudowana zostanie ulica św. Wincentego. Dokończone zostaną roboty związane z budową wiaduktu kolejowego, które będą polegały między innymi na wykonaniu pozostałych wykopów, skarp, schodów serwisowych.
Termin zakończenia budowy trasy Nowe Zawady został wyznaczony na dzień 30 listopada 2010 roku. Wykonawcą robót budowlanych jest wyłonione w przetargu konsorcjum firm: POL – DRÓG Piła spółka z o.o. (lider konsorcjum), Bilfinger Berger Budownictwo SA, Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe spółka z o.o. Koszt robót budowlanych to 36, 4 mln zł.
Równocześnie z pracami ZDM firma Aquanet prowadzić będzie II etap budowy kolektora prawobrzeżnego w ciągu ulic: Jana Pawła II, Podwale, Zawady, Nowe Zawady. W celu minimalizacji utrudnień komunikacyjnych prace firmy Aquanet i ZDM są ze sobą ściśle zsynchronizowane zarówno na poziomie inwestorskim jak i wykonawców.
Za utrudnienia w ruchu serdecznie przepraszamy. Prosimy kierowców o zwracanie uwagi na aktualnie obowiązujące oznakowanie.


Foto:
1 i 2 istniejący fragment trasy Nowe Zawady na wysokości ulicy Głównej
3 przebieg II etapu trasy Nowe Zawady - zaznaczony kolorem czerwonym
4 wybudowany w 2009 roku wiadukt magistrali kolejowej E 20, pod którym przebiegać będą dwie jezdnie po trzy pasy ruchu
Zobacz więcej:
» Zarząd Transportu Miejskiego
» Aquanet
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl