Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Wykonawca przebudowy węzła Antoninek wyłoniony
2010-02-26
Wyłoniony został wykonawca prac przebudowy węzła Antoninek. Wykonawcą robót budowlanych jest wyłonione w przetargu konsorcjum firm Warbud SA z Warszawy (lider konsorcjum) oraz firma „Budownictwo Drogowe Siedlecki” spółka z o.o. z Czerwonaka. Koszt robót budowlanych po przetargu to 87.834.795, 58 złotych. Informujemy również, że Zarząd Dróg Miejskich złożył wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Projekt przeszedł ocenę formalną oraz merytoryczną I stopnia i obecnie znajduje się na liście rezerwowej projektów przewidzianych do dofinansowania w ramach Działania 8.2. "Drogi krajowe poza siecią TEN-T" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wiadukt Antoninek znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Ekspertyzy nie pozostawiają wątpliwości – wiadukt należy rozebrać. Po rozbiórce obiektu układ komunikacyjny w tej części miasta ulegnie zmianie. Zamiast jednego obiektu inżynierskiego wybudowane zostaną trzy nowe. Zamiast nazwy „wiadukt Antoninek” będziemy używać nazwy „węzeł Antoninek”.
W relacji Poznań – Swarzędz zamiast po ciągłej konstrukcji betonowej pojedziemy po dwóch obiektach inżynierskich. Pierwszy obiekt będzie się mieścić nad torami kolejowymi magistrali E20, drugi nad łącznicą prowadzącą w stronę ulicy Bałtyckiej i Bogucina. Jezdnia pomiędzy wiaduktami będzie prowadzić po wysokim nasypie.
Węzeł Antoninek posiadać będzie również nową konstrukcję inżynierską. Będzie to estakada nad ulicą Warszawską. Estakadą będą jeździć pojazdy kierujące się z Poznania w stronę Bogucina. Będzie to najdłuższa konstrukcja, po której będziemy jeździć po łuku. Nowo wybudowany węzeł przystosowany będzie do planowanego przebiegu trzeciej ramy komunikacyjnej miasta Poznania.
Projekt rozbudowy węzła Antoninek w ciągu ulicy Warszawskiej i Bałtyckiej przewiduje również budowę murów oporowych, kanalizacji deszczowej, stacji transformatorowej, przebudowę sieci wodociągowej, linii elektroenergetycznych, sieci telekomunikacyjnych i gazowej. Na nowo wybudowanych obiektach, łącznicach, nasypie oraz na ulicy Warszawskiej zostaną ustawione ekrany akustyczne oddzielającą ruchliwą arterię od osiedla Antoninek. Nadmiar wód opadowych będzie kierowany do dwóch specjalnie wybudowanych zbiorników retencyjnych na cieku Szklarka. Projekt zakłada również budowę ronda u zbiegu ulic Miłowita i Światopełka wraz z łącznicami prowadzącymi do i od ulicy Warszawskiej.
Roboty budowlane związane z rozbudową węzła Antoninek prowadzone będą pod ruchem samochodowym i kolejowym. Wszystkie istniejące kierunki ruchu będą zachowane. Kierowcy muszą się jednak liczyć z utrudnieniami. Zamiast trzech pasów ruchu w każda stronę do dyspozycji kierowców będzie jeden pas a na samym obiekcie dwa pasy prowadzące z Poznania w kierunku Swarzędza i jeden w kierunku przeciwnym.
W pierwszym etapie prac rozebrana zostanie nitka północna wiaduktu Antoninek, prowadząca do centrum Poznania.
Termin realizacji zadania pn. „Rozbudowa węzła Antoninek” w ciągu ulicy Warszawskiej i Bałtyckiej (droga krajowa nr 92) w Poznaniu” został ustalony na 24 miesiące od dnia podpisania umowy między inwestorem a wykonawcą.

foto: wiadukt Antoninek
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl