Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Tramwaj wraca na Winogrady
2009-09-25
Informujemy, że w poniedziałek, tj. 28 września br. po prawie rocznej przerwie na ul. Winogrady wrócą tramwaje linii 3, 4 i 10. Pragniemy zaznaczyć, że powrót tramwaju nie oznacza końca inwestycji. Trwają jeszcze roboty asfaltowe między innymi na ulicy Za Cytadelą, sadzona jest zieleń, kończą się prace brukarskie, te związane z uruchomieniem sygnalizacji świetlnych, wykonaniem oznakowania oraz inne drobne prace wykończeniowe. Termin zakończenia prac budowlanych został wyznaczony na dzień 30 listopada 2009 roku.
Prosimy kierowców o wyrozumiałość oraz o zwracanie uwagi na aktualnie obowiązujące oznakowanie.
Warto wspomnieć, że przebudowa ulicy Winogrady ruszyła 29 września 2008 r. Od początku prace toczyły się na całej długości ulicy: od ulicy Szelągowskiej do ulicy Armii Poznań. Wykonawcą inwestycji jest wyłonione w przetargu konsorcjum firm: TORPOL sp. z o.o. (lider konsorcjum), FEROCO SA, Podhorecki i Elmont – Kostrzyn Wlkp. sp. z o.o. Koszt modernizacji ulicy Winogrady to 100597869,75 zł. Należy podkreślić, że ruch kołowy podczas prac budowlanych był utrzymany w kierunku ulicy Armii Poznań i centrum Poznania. Wraz z postępem robót drogowych zamykane były wloty ulic poprzecznych, utrudniony był dojazd do posesji. Serdecznie dziękujemy mieszkańcom za cierpliwość i wyrozumiałość.
W projekcie przebudowy ulicy Winogrady została założona zmiana usytuowania torowiska i jezdni. Torowisko znajduje się na środku ulicy, zatopione na przemian w asfalcie, albo w trawiastym dywaniku. Kierowcy do swojej dyspozycji mają dwie jednokierunkowe jezdnie wyłożone tzw. cichą nawierzchnią. W celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów MPK przy przystankach powstały wysepki połączone bezpośrednio z chodnikiem. Wysepki zostały oddzielone od krawędzi jezdni wysokim krawężnikiem. Samochody muszą więc je omijać i przejeżdżać przez torowisko po odjeździe tramwaju, o czym kierowców będą informować sygnalizacje świetlne usytuowane przed przystankami tramwajowymi. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa będą również mieć sygnalizacje świetlne na wlotach głównych ulic poprzecznych. Sygnalizacje świetlne powstaną między innymi na skrzyżowaniach z ulicami Murawa, Za Cytadelą, Zagonową, Gronową.
W ramach przebudowy ulicy Winogrady wymieniona została cała infrastruktura, która znajduje się w pasie drogowym. Dotyczy to nie tylko wymiany torów, sieci trakcyjnej, chodnika. Firma „Aquanet” sfinansowała budowę kanału sanitarnego i wodociągu, wybudowany został kanał deszczowy. Wymieniono również inne media. Ulica zyskała nowe oświetlenie, nową zieleń, zostały zainstalowane ekrany akustyczne.
Pomimo ograniczeń przestrzennych, różnorodnego i bogatego zagospodarowania pasa drogowego, zostały wprowadzone rozwiązania zapewniające bezpieczny ruch pieszy a rowerzyści zyskają sprawne i bezpieczne połączenie z centrum miasta.
Wczoraj, ZDM zaprosił przedstawicieli poznańskich mediów, Rady Osiedla Stare Winogrady, ZTM i MPK na wspólny przejazd ul. Winogrady.
foto: M. Rutkowski

Zobacz takĹźe: www.mpk.poznan.pl
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl