DzieĹ drogowca, 26 kwietnia 2007 roku | |
2007-04-27
|
W tym roku, z okazji Dnia drogowca, chcemy zaprezentowaÄ najbardziej aktualne informacje z dwĂłch wielkich inwestycji drogowych, jakie sÄ prowadzone w Poznaniu.
Projekt SPOT/2.2/57/04 âPrzebudowa ulicy GĹogowskiej w Poznaniu od autostrady A2 do wÄzĹa GĂłrczyn â etap I od autostrady A2 do strumienia Junikowskiegoâ
WartoĹÄ projektu: 157 680 000 zĹ. Kwota dofinansowania: 63 324 288 zĹ z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.
Prace rozpoczÄĹy siÄ w sierpniu 2006 roku, a 27 paĹşdziernika miaĹo miejsce uroczyste wmurowanie aktu erekcyjnego. Do tej pory zbudowano: nowÄ jezdniÄ zachodniÄ ulicy GĹogowskiej z ktĂłrej obecnie korzystajÄ kierowcy oraz zbiorniki retencyjne. Wykonano dwanaĹcie z zaplanowanych piÄtnastu drĂłg serwisowych, ktĂłrymi poruszajÄ siÄ juĹź pojazdy odciÄ ĹźajÄ c ulicÄ GĹogowskÄ . Osiem dalszych w najbliĹźszym czasie otrzyma warstwÄ ĹcieralnÄ . Na zachodniej nitce wiaduktu nad ulicÄ Nowe Kotowo brakuje juĹź tylko warstwy bitumicznej. ZnaczÄ cym stopniem zaawansowania charakteryzujÄ siÄ prace zwiÄ zane z budowÄ Ĺcianek szczelnych tunelu dla pieszych przy ulicy MieleszyĹskiej, robotami kanalizacyjnymi, budowÄ jezdni wschodniej ulicy GĹogowskiej. Wykonawca prac, firma âStrabag Polskaâ, planuje do koĹca lipca zakoĹczyÄ uĹoĹźenie dolnych warstw nawierzchni bitumicznej tak aby w listopadzie oddaÄ jÄ do uĹźytku. Do koĹca listopada zostanie wybudowany rĂłwnieĹź tunel dla pieszych.
Szybkie tempo prac warte jest podkreĹlenia zwĹaszcza jeĹli weĹşmie siÄ pod uwagÄ fakt, Ĺźe prace sÄ prowadzone pod ruchem.
Projekt SPOT/2.2/62/04 âPrzebudowa obiektĂłw inĹźynierskich w ciÄ gu drĂłg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniuâ. Wiadukt Dolna Wilda. (Projekt zakĹada rĂłwnieĹź przebudowÄ Mostu PrzemysĹa I (juĹź zakoĹczona), Wiaduktu Franowo (prace trwajÄ ) i Wiaduktu GĂłrczyĹskiego zachodniego.)
Koszt caĹkowity projektu â 106.085.000 zĹ. Dofinansowanie z UE w ramach SPO Transport â do 79.563.750 zĹ co stanowi 75 % wartoĹci Projektu
Przetarg na przebudowÄ Wiaduktu Dolna Wilda wygraĹo konsorcjum firm, w skĹad ktĂłrego wchodzÄ : PrzedsiÄbiorstwo RobĂłt Komunikacyjnych SA, Hydrobudowa 9, Scott Wilson, Biuro ProjektĂłw Komunikacyjnych. RozbiĂłrka wiaduktu rozpoczÄĹa siÄ 12 sierpnia 2006 roku a w pierwszych dniach wrzeĹnia przystÄ piono do budowy. Do tej pory zostaĹy wybudowane fundamenty, filary i przyczĂłĹki dla caĹego obiektu. ZakoĹczono montaĹź konstrukcji stalowej ustroju noĹnego dla dwĂłch wiaduktĂłw, montaĹź zbrojenia i deskowanie ustroju noĹnego wiaduktu tramwajowego oraz budowÄ wszystkich czterech odcinkĂłw murĂłw oporowych. Obecnie koĹczÄ siÄ prace zwiÄ zane z przekazaniem do eksploatacji wiaduktu tramwajowego: montaĹź torowiska i sieci trakcyjnej, ukĹadanie nawierzchni Ĺźywicznej torowiska i chodnikĂłw, montaĹź paneli akustycznych oraz inne prace wykoĹczeniowe. ZakoĹczenie budowy wiaduktu tramwajowego zostaĹo zaplanowane na dzieĹ 30 kwietnia 2007 roku.
JednoczeĹnie trwa zbrojenie i deskowanie wiaduktĂłw drogowych. W maju bÄdzie miaĹo miejsce betonowanie wiaduktu po stronie pĂłĹnocnej a w czerwcu po stronie poĹudniowej. Do koĹca kwietnia bÄdÄ montowane dĹşwigary wiaduktu drogowego po stronie poĹudniowej. Trwa rĂłwnieĹź budowa dojazdĂłw do obiektĂłw drogowych. ZakoĹczenie budowy wiaduktĂłw drogowych zostaĹo zaplanowane w terminie do 30 paĹşdziernika 2007 roku.
zobacz wiÄcej, dzieĹ drogowca 2006:
www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=307