Usuwanie uszkodzeĹ nawierzchni | |
2007-01-29
|
Przy ujemnych temperaturach czÄsto stosowana jest metoda âna zimnoâ. Polega ona na wypeĹnianiu ubytkĂłw gotowÄ mieszankÄ . Ze wzglÄdu na trwaĹoĹÄ materiaĹu wykorzystywana jest doraĹşnie. Czasem z uwagi na warunki atmosferyczne (np. opady deszczu) mogÄ wystÄ piÄ sytuacje, kiedy wiÄksze ubytki zostanÄ najpierw zabezpieczone i przygotowane do naprawy przy odpowiedniej aurze.
Ubytki wypeĹniane sÄ rĂłwnieĹź asfaltobetonem, materiaĹem znacznie trwalszym i skuteczniejszym. Jednak do czasu uruchomienia wytwĂłrni mas bitumicznych dziury Ĺatane sÄ przy pomocy recyklera. To urzÄ dzenie do przerobu zerwanego asfaltu sĹuĹźy do powtĂłrnego grzania i przerobu zerwanych nawierzchni bitumicznych. KawaĹki asfaltu mieszane sÄ w obrotowym bÄbnie i podgrzewane palnikiem olejowym. ZaletÄ recyclera jest oszczÄdnoĹÄ na transporcie kruszywa i masy bitumicznej oraz to, ze nie trzeba wywoziÄ resztek zerwanej starej nawierzchni na wysypisko.
Wraz z poprawÄ aury na poznaĹskich ulicach pojawi siÄ patcher â maszyna drogowa przeznaczona do wypeĹniania spÄkaĹ i ubytkĂłw w nawierzchni jezdni przy pomocy mieszanki emulsji asfaltowej i kruszywa, bez koniecznoĹci wczeĹniejszej obrĂłbki remontowanej nawierzchni. Podczas wykonywania prac remontowych patcher zajmuje tylko jeden pas jezdni, co nie powoduje zamykania naprawianej drogi dla pojazdĂłw. Droga nadaje siÄ do eksploatacji bezpoĹrednio po zakoĹczeniu prac remontowych.
Pragniemy poinformowaÄ, Ĺźe ze wzglÄdu na bezpieczeĹstwo, ubytki sÄ usuwane niezaleĹźnie od pory dnia. Uszkodzenia, prosimy zgĹaszaÄ do Operacyjnego Centrum Utrzymania i Ruchu, od poniedziaĹku do piÄ tku w godzinach 7.00 â 22.00. Telefon: 061 22 23 600 lub 061 848 07 23.