|
Wznowienie wspólnych patroli kontrolerów SPP i strażników miejskich
|
2016-04-21
|
Wspólne patrole kontrolerów Strefy Płatnego Parkowania (SPP) i strażników miejskich zostały wznowione. We wtorek, 19 kwietnia, punktualnie o godzinie 8.00 dwa dwuosobowe patrole kontrolerów SPP i strażników miejskich wyruszyły na ulice Starego Miasta i Jeżyc. Trasa prowadziła przez obszar funkcjonowania strefy, ulicami Mielżyńskiego, 23 lutego, pl. Wielkopolski, Działyńskich, Młyńską, Ratajczaka, Ogrodową, Piekary, Wysoką, Szymańskiego, Krysiewicza, Rybaki, Szamarzewskiego, Kraszewskiego, Jackowskiego, Kościelną, Mylną, Jeżycką, Wąska i Żurawią. Kontrolerzy wypisali 44 wezwania-raporty do zapłaty z tytułu nieopłaconego postoju w SPP a strażnicy miejscy założyli blokady sześciu pojazdom na ulicach Rybaki, Kwiatowej i Taczaka, wystawili mandaty za parkowanie na oznakowaniu B-36 (zakazie zatrzymywania się i postoju) na ulicy Jackowskiego oraz na placach Cyryla Ratajskiego i Wielkopolskim. Na ulicach Poznańskiej oraz Krysiewicza strażnicy pouczyli kierowców o konieczności nie parkowania samochodów w miejscach oznakowanych znakiem P-21 ?martwe pole? oraz przekazali wezwania do stawienia się w referacie SM za nieprawidłowe parkowanie na ul. Szamarzewskiego, Ogrodowej, Wysokiej, Działyńskich, Młyńskiej i Libelta.
Dziś odbył się kolejny wspólny patrol na Starym mieście oraz na Jeżycach. Następne zostały zaplanowane na kolejne wtorki i czwartki.
Warto dodać, że nadrzędnym zadaniem wspólnych patroli jest sprawdzanie szczelności Strefy Płatnego Parkowania. Jednym z miejsc, które znajdowało się w obszarze działania strefy, gdzie jednak kierowcy nie opłacali postoju był ?dziki? parking przy ulicy Poznańskiej. Dziś nie jest to już możliwe. W listopadzie i grudniu ubiegłego roku Zarząd Dróg Miejskich wyremontował nawierzchnię i zamontował parkomaty. Od 1 kwietnia 2016 r. za parkowanie na parkingu przy ulicy Poznańskiej kierowcy muszą uiszczać opłatę. Głos Wielkopolski w dzisiejszym wydaniu zwraca również uwagę na poprawę estetyki i zmniejszenie natężenia ruchu kołowego, na czym korzystają piesi, którym o wiele łatwiej korzystać z przejść przy trasie PST i nasypie kolejowym.