Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Odpowiedź na artykuł w Gazecie Wyborczej
2014-01-29
W związku z artykułem Pani Joanny Leśniewskiej ?Wytną 60 drzew i zrobią ?autostradę?, opublikowanym 29 stycznia w Gazecie Wyborczej pragniemy wyjaśnić, że koncepcję przebudowy ulicy Husarskiej w Poznaniu finansuje Rada Osiedla Grunwald ? Południe. W sprawie budowy ulicy Husarskiej, jej przebiegu i kształtu odbyło się kilka spotkań z przedstawicielami lokalnej społeczności na przykład 19.04, 24.05, 12.12 2013 r. Z przebiegu spotkań wynikało, że mieszkańcom najbardziej zależy na przebudowie jezdni, budowie chodników oraz na wyznaczeniu maksymalnej ilości miejsc postojowych. Z przygotowanych trzech wariantów koncepcji budowy ulicy został wybrany ten zaprezentowany w Internecie. Pragniemy podkreślić, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, na prośbę RO Grunwald ? Południe Zarząd zamieścił koncepcję na stronie internetowej do opiniowania. Następnie, między innymi, dzięki przesłanym uwagom, będzie można zlecić wykonanie projektu zgodnego z oczekiwaniami mieszkańców.
Polecamy wszystkim stronę internetową Zarządu Dróg Miejskich. W zakładce ?Projekty drogowe? została zamieszczona koncepcja przebudowy ulicy Husarskiej wraz z opisem. Możemy przeczytać, że ?Zaprojektowano dwukierunkową jezdnię o szerokości 5,0 m?. Jedynie ?Na odcinku włączenia do ul. Cześnikowskiej zaprojektowano jezdnię o szerokości 6,0 m?. Nawet jezdnię o szerokości 6 metrów trudno nazwać autostradą. Rozumiemy jednak, że pięciometrowa szerokość jezdni nie pasowała do tytułu artykułu :-).
Obecnie szerokość jezdni ulicy Husarskiej wynosi 3, 5 m, czyli nie spełnia norm. Normatywy projektowania jezdni (np. szerokości jezdni) i miejsc postojowych reguluje Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie z 3 marca 1999 roku.
Prosimy zwrócić również uwagę na koncepcję pod kątem wspomnianej w artykule drogi rowerowej. Informujemy, że w koncepcji drogi rowerowej po prostu nie ma?
Artykuł jest dobrym przykładem na to jak trudna jest realizacja inwestycji drogowych. Wizje mieszkańców są różne, często wręcz wzajemnie się wykluczają. Dlatego Rada Osiedla Grunwald ? Południe oraz Zarząd Dróg Miejskich przedstawiają koncepcję do wiadomości publicznej w celu poznania na jej temat opinii mieszkańców i wypracowania najlepszych rozwiązań projektowych. Nie zajmujemy stanowiska ?my wiemy lepiej? i nie manipulujemy liczbami. Chcemy wybudować ulicę, która ma służyć przede wszystkim lokalnej społeczności ? mieszkańcom ulicy Husarskiej ? w takim kształcie, w jakim jej najbardziej potrzebują.

Zatem raz jeszcze gorąco zachęcamy do opiniowania koncepcji przebudowy ulicy Husarskiej, z która zapoznać się można na naszej stronie internetowej, w zakładce ?Projekty drogowe?.

Informujemy również, że realizacja projektu i inwestycji uzależniona będzie od posiadanych środków finansowych.

foto ZDM

Zobacz więcej:
» zobacz koncepcję
» Współdziałanie z radami osiedli, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i mieszkańcami
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl