Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
Strefa 30
2011-03-17
Dziś, tj. 17 marca 2011 roku, w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu, odbyła się konferencja prasowa poświęcona wprowadzeniu "strefy 30". W konferencji wzięli liczny udział dziennikarze oraz przedstawiciele Stowarzyszenia My Poznaniacy oraz Sekcji Rowerzystów Miejskich. Poniżej przedstwiamy tekst informacji prasowej przygotowanej przez ZDM.

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu planuje wprowadzić w ścisłym centrum miasta „strefę 30”. W obszarze między ulicami Solną, Alejami Marcinkowskiego, Św. Marcin i aleją Niepodległości uczestników ruchu obowiązywać będzie maksymalna prędkość 30 km/h.

Docelowo „strefa 30” będzie obowiązywać na obszarze wewnątrz I ramy komunikacyjnej. Granice wyznaczać będą ulice: Pułaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, Królowej Jadwigi (granica południowa), Jana Pawła II (wschód) a od północy tory kolejowe i ulica Przepadek. Zmiany zostaną wprowadzane etapami.

Z wprowadzeniem „strefy 30” związana jest konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Na ulicach: Działyńskich, Gwarnej, Kantaka, Kościuszki, Młyńskiej, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia zostaną wyznaczone kontrapasy dla ruchu rowerowego. Wprowadzenie „strefy 30” wymaga również przebudowy skrzyżowań
z sygnalizacją świetlną: Kościuszki – Libelta, Kościuszki – Fredry, 27 Grudnia – 3 Maja – plac Wolności – Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego – plac Wolności oraz zmiany pasów ruchu i ograniczenia liczby miejsc postojowych. Pojawią się również kolejne stojaki rowerowe w centrum miasta.

Celem wprowadzenia „strefy 30” jest podniesienie bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim ograniczenie liczby wypadków drogowych, zmniejszenie różnicy prędkości pomiędzy rowerzystami i samochodami, zwiększenie liczby ulic przyjaznych dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dzięki strefie w istotny sposób poprawi się również bezpieczeństwo oraz komfort ruchu pieszego. Likwidacja części stanowisk postojowych przed skrzyżowaniami pozwoli na poprawę wzajemnej widoczności pieszych i samochodów. Dodatkowo, pasy ruchu zostaną zawężone a tor jazdy pojazdów zostanie przybliżony do miejsc parkingowych.

Zgodnie z Zarządzeniem nr 837/2009/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 31.12.2009 r. w sprawie sposobu opiniowania projektów zadań drogowych realizowanych przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu projekt „strefy 30” przedstawiamy na naszej stronie internetowej, w zakładce „Projekty drogowe” oraz na stronie UM w zakładce "Komunikacja".
Serdecznie prosimy Internautów o przesyłanie opinii, sugestii, uwag i wniosków w terminie do 4 kwietnia 2011 roku.
Zobacz więcej:
» Projekt organizacji ruchu związanej z wprowadzeniem strefy ograniczinej prędkości do 30 km/h - "strefy 30" w obszarze objętym ulicami: św. Marcin, Aleje Marcinkowskiego, Solna, aleja Niepodległości
» Prezentacja
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl