Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
System Informacji Miejskiej
Drogi publiczne
w administracji ZDM
Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM
Program budowy
dróg lokalnych
Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób
niepełnosprawnych
Zieleń przyuliczna
Współdziałanie
z mieszkańcami
Katalog Nawierzchni Chodników Poznania Etap I- Stare Miasto-Centrum
Utrudnienia w ruchu
projekty drogowe
Inżynieria Ruchu
Zieleń przyuliczna
sowa
ZKD
Ogródki gastronomiczne
Rowerem po Poznaniu
BIP
drukuj
„Strefa 30” wkrótce w Poznaniu
2011-02-10
We wtorek, 8 lutego br. w Urzędzie Miasta odbyło się posiedzenie Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania. Zarząd Dróg Miejskich przedstawił koncepcję wprowadzenia „strefy 30” w Poznaniu. Nasza koncepcja spotkała się z dużym zainteresowaniem. Ograniczenie prędkości do 30 km/h podnosi bezpieczeństwo ruchu, zmniejsza różnicę prędkości pomiędzy rowerzystami i samochodami. Ulice stają się bardziej przyjazne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Drogowcy zaproponowali objęcie „strefą 30” docelowo obszaru wewnątrz I ramy komunikacyjnej. Granice wyznaczać będą ulice: Pułaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, Królowej Jadwigi (granica południowa), Jana Pawła II (wschód) a od północy tory kolejowe i ulica Przepadek. Zmiany zostaną wprowadzane etapami. W pierwszym etapie „strefa 30” obejmie obszar między ulicami Solną, Al. Marcinkowskiego, św. Marcin i al. Niepodległości. Drogowcy przedstawili również listę ulic, na których planujemy wyznaczenie kontrapasów dla ruchu rowerowego. Pojawią się one na ulicach: Działyńskich, Gwarnej, Kantaka, Kościuszki, Młyńskiej, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia. Wprowadzenie „strefy 30” wymaga również przebudowy skrzyżowań z sygnalizacją świetlną: Kościuszki – Libelta, Kościuszki – Fredry, 27 Grudnia – 3 Maja – plac Wolności – Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego – plac Wolności oraz zmiany pasów ruchu i ograniczenia liczby miejsc postojowych. Pojawią się również kolejne stojaki rowerowe w centrum miasta. Warto dodać, że ograniczenie prędkości do 30 km/h jest stosowane na ponad 70 procentach ulic w Berlinie i 90 procentach ulic w austriackim Grazu. W Polsce zdecydowano się zastosować takie rozwiązania m.in. w Gdańsku. Wprowadzenie „stref 30” skutkuje również zmniejszeniem liczby wypadków oraz znaczącą poprawą bezpieczeństwa w ruchu. Wkrótce projekt „strefy 30”skonsultujemy z mieszkańcami naszego miasta. Już teraz serdecznie zachęcamy do zapoznania się z koncepcją zaprezentowaną w Urzędzie Miasta Poznania.

foto ZDM A. Billert, strefa 30 w Lipsku
Zobacz więcej:
» Prezentacja projektu
© Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, tel.: 616477200, fax.: 618201709, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl