*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Projekty drogowe na EURO 2012

2008-02-28
Sześć polskich miast wytypowanych do rozgrywek EURO 2012, w tym Poznań, ma możliwość skorzystania z dofinansowania o wartości 600 mln euro ze środków Funduszu Spójności. Środki te przeznaczone są na inwestycje z zakresu transportu miejskiego w ramach „Osi priorytetowej 7. Transport przyjazny środowisku, Działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”. Do realizacji kwalifikują się projekty przyjazne środowisku, promujące szynowy transport publiczny.Miasto Poznań zgłosiło gotowość realizacji 5 projektów. Dwa z nich będzie realizować Dróg Miejskich w Poznaniu. Są to: „Budowa obszarowego systemu sterowania ruchem i systemu znaków zmiennej treści wraz z wdrożeniem monitoringu wizyjnego węzłów i ciągów komunikacyjnych” oraz „Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera”.Zakres pierwszego projektu obejmuje: obszarowy system sterowania ruchem, system informacji znaków zmiennej treści oraz monitoring wizyjny węzłów i ciągów komunikacyjnych. Celem projektu jest usprawnienie komunikacji publicznej, jak i indywidualnej na terenie miasta. Możliwość prowadzenia bezpośredniego monitoringu wizyjnego będzie istotna w zarządzaniu ruchem podczas rozgrywek Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Wdrożenie systemu informacji za pomocą znaków o zmiennej treści umożliwi informowanie kierowców o sytuacji na drogach, między innymi pozwoli kierowcom wskazać optymalne drogi dojazdowe oraz parkingi zorganizowane specjalnie dla kibiców. Szacunkowa wartość projektu „Budowa obszarowego systemu sterowania ruchem i systemu znaków zmiennej treści wraz z wdrożeniem monitoringu wizyjnego węzłów i ciągów komunikacyjnych” to 45,90 mln euro,„Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera” to bardzo ważna inwestycja drogowa. Obejmie ona przebudowę przejść w obrębie ronda Kaponiera oraz dostosowanie przystanków tramwajowych do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Ten niezwykle obciążony węzeł przesiadkowy w Poznaniu, gdzie krzyżują się trasy większości linii tramwajowych w mieście ma stać się przyjazny także dla niepełnosprawnych. Celem projektu jest usprawnienie systemu komunikacji publicznej, a szczególnie dokonywanie przesiadek. Szacunkowa wartość „Przebudowy węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera” to 33,16 mln euro. Propozycje projektowe Miasta Poznania zostały zgłoszone w dniu 15.02.2008 r. do Ministerstwa Infrastruktury, które jest odpowiedzialne za wdrożenie VI, VII i VIII osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Poziom dofinansownaia to 50% środków kwalifikowalnych projektów. Jeśli poznańskie wnioski otrzymają dofinansowanie to prace ruszą jak najszybciej a zakończą się w 2012.Zarząd Dróg Miejskich przygotował także wniosek aplikacyjny o dofinansowanie projektu "Przebudowa ulicy Bukowskiej w Poznaniu na odcinku od III ramy komunikacyjnej do granicy miasta wraz z budową dojazdu do terminalu Cargo -Ławica". Projekt ma szanse uzyskania wsparcia z Działania 2.2 "Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne)" wdrażanego w ramach II Priorytetu "Infrastruktura komunikacyjna" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Celem projektu jest poprawa przepustowości ulicy Bukowskiej poprzez jej rozbudowę do układu dwujezdniowego oraz przebudowę i rozbudowę skrzyżowań z ulicami poprzecznymi.Wniosek o dofinansowanie projektu złożony zostanie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w konkursie, który został ogłoszony w tym tygodniu.
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej