- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Projekty drogowe na EURO 2012
2008-02-28
SzeĹÄ polskich miast wytypowanych do rozgrywek EURO 2012, w tym PoznaĹ, ma moĹźliwoĹÄ skorzystania z dofinansowania o wartoĹci 600 mln euro ze ĹrodkĂłw Funduszu SpĂłjnoĹci. Ĺrodki te przeznaczone sÄ
na inwestycje z zakresu transportu miejskiego w ramach âOsi priorytetowej 7. Transport przyjazny Ĺrodowisku, DziaĹania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowiskoâ. Do realizacji kwalifikujÄ
siÄ projekty przyjazne Ĺrodowisku, promujÄ
ce szynowy transport publiczny.Miasto PoznaĹ zgĹosiĹo gotowoĹÄ realizacji 5 projektĂłw. Dwa z nich bÄdzie realizowaÄ DrĂłg Miejskich w Poznaniu. SÄ
to: âBudowa obszarowego systemu sterowania ruchem i systemu znakĂłw zmiennej treĹci wraz z wdroĹźeniem monitoringu wizyjnego wÄzĹĂłw i ciÄ
gĂłw komunikacyjnychâ oraz âPrzebudowa wÄzĹa komunikacyjnego rondo Kaponieraâ.Zakres pierwszego projektu obejmuje: obszarowy system sterowania ruchem, system informacji znakĂłw zmiennej treĹci oraz monitoring wizyjny wÄzĹĂłw i ciÄ
gĂłw komunikacyjnych. Celem projektu jest usprawnienie komunikacji publicznej, jak i indywidualnej na terenie miasta. MoĹźliwoĹÄ prowadzenia bezpoĹredniego monitoringu wizyjnego bÄdzie istotna w zarzÄ
dzaniu ruchem podczas rozgrywek Mistrzostw Europy w PiĹce NoĹźnej UEFA EURO 2012. WdroĹźenie systemu informacji za pomocÄ
znakĂłw o zmiennej treĹci umoĹźliwi informowanie kierowcĂłw o sytuacji na drogach, miÄdzy innymi pozwoli kierowcom wskazaÄ optymalne drogi dojazdowe oraz parkingi zorganizowane specjalnie dla kibicĂłw. Szacunkowa wartoĹÄ projektu âBudowa obszarowego systemu sterowania ruchem i systemu znakĂłw zmiennej treĹci wraz z wdroĹźeniem monitoringu wizyjnego wÄzĹĂłw i ciÄ
gĂłw komunikacyjnychâ to 45,90 mln euro,âPrzebudowa wÄzĹa komunikacyjnego rondo Kaponieraâ to bardzo waĹźna inwestycja drogowa. Obejmie ona przebudowÄ przejĹÄ w obrÄbie ronda Kaponiera oraz dostosowanie przystankĂłw tramwajowych do potrzeb osĂłb niepeĹnosprawnych ruchowo. Ten niezwykle obciÄ
Ĺźony wÄzeĹ przesiadkowy w Poznaniu, gdzie krzyĹźujÄ
siÄ trasy wiÄkszoĹci linii tramwajowych w mieĹcie ma staÄ siÄ przyjazny takĹźe dla niepeĹnosprawnych. Celem projektu jest usprawnienie systemu komunikacji publicznej, a szczegĂłlnie dokonywanie przesiadek. Szacunkowa wartoĹÄ âPrzebudowy wÄzĹa komunikacyjnego rondo Kaponieraâ to 33,16 mln euro. Propozycje projektowe Miasta Poznania zostaĹy zgĹoszone w dniu 15.02.2008 r. do Ministerstwa Infrastruktury, ktĂłre jest odpowiedzialne za wdroĹźenie VI, VII i VIII osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowisko. Poziom dofinansownaia to 50% ĹrodkĂłw kwalifikowalnych projektĂłw. JeĹli poznaĹskie wnioski otrzymajÄ
dofinansowanie to prace ruszÄ
jak najszybciej a zakoĹczÄ
siÄ w 2012.ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich przygotowaĹ takĹźe wniosek aplikacyjny o dofinansowanie projektu "Przebudowa ulicy Bukowskiej w Poznaniu na odcinku od III ramy komunikacyjnej do granicy miasta wraz z budowÄ
dojazdu do terminalu Cargo -Ĺawica". Projekt ma szanse uzyskania wsparcia z DziaĹania 2.2 "Poprawa dostÄpnoĹci do regionalnego i ponadregionalnego ukĹadu drogowego (drogi wojewĂłdzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne)" wdraĹźanego w ramach II Priorytetu "Infrastruktura komunikacyjna" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Celem projektu jest poprawa przepustowoĹci ulicy Bukowskiej poprzez jej rozbudowÄ do ukĹadu dwujezdniowego oraz przebudowÄ i rozbudowÄ skrzyĹźowaĹ z ulicami poprzecznymi.Wniosek o dofinansowanie projektu zĹoĹźony zostanie w UrzÄdzie MarszaĹkowskim WojewĂłdztwa Wielkopolskiego w konkursie, ktĂłry zostaĹ ogĹoszony w tym tygodniu.