- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
ZarzÄ d DrĂłg Miejskich wspiera kampaniÄ âCzy naprawdÄ chciaĹbyĹ byÄ na naszym miejscu?â
2007-09-21
W ramach programu Polska bez barier, prowadzonego przez Stowarzyszenie PrzyjacióŠIntegracji, od 19 wrzeĹnia w 100 miastach Polski - takĹźe w Poznaniu - ruszyĹa âKampania Parkingowaâ. Jej celem jest zwrĂłcenie uwagi peĹnosprawnych kierowcĂłw na problem zajmowania przez nich miejsc przeznaczonych wyĹÄ
cznie dla osĂłb niepeĹnosprawnych, tzw. âkopertâ.PoznaĹ po raz czwarty czynnie wĹÄ
cza siÄ w akcjÄ pod hasĹem âCzy naprawdÄ chciaĹbyĹ byÄ na naszym miejscu?â. DziaĹania w ramach akcji zostaĹy objÄte honorowym patronatem Prezydenta Ryszarda Grobelnego.WedĹug szacunkĂłw GUS w Polsce Ĺźyje ok. 5,5 mln osĂłb niepeĹnosprawnych. Z myĹlÄ
o nich, na parkingach przy budynkach uĹźytecznoĹci publicznej wydzielono specjalne miejsca postojowe. Zgodnie z polskim ustawodawstwem, prawo do parkowania na nich majÄ
tylko osoby posiadajÄ
ce kartÄ parkingowÄ
. Jest ona przyznawana osobom o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepeĹnosprawnoĹci oraz osobom o obniĹźonej sprawnoĹci ruchowej. Pomimo jasno okreĹlonych przepisĂłw prawo to nie jest przestrzegane. Celem âKampanii Parkingowejâ jest zwrĂłcenie uwagi na ten problem nie tylko samym kierowcom, lecz takĹźe przedstawicielom StraĹźy Miejskiej, Policji oraz osobom odpowiedzialnym za ochronÄ obiektĂłw, przy ktĂłrych wyznaczono âkopertyâ. W Poznaniu w dniach od 20 wrzeĹnia do 31 paĹşdziernika odbÄdzie siÄ wiele akcji propagujÄ
cych cele kampanii np.: happeningi na gĹĂłwnych ulicach miasta, materiaĹy informacyjne, spoty â telewizyjny i radiowy (ten drugi emitowany takĹźe w wybranych centrach handlowych) oraz ulotki i broszury informacyjne dla kierowcĂłw, banery i plakaty, ktĂłre pojawiÄ
siÄ w centrach handlowych. NowoĹciÄ
w tegorocznej kampanii bÄdÄ
zawieszki zapachowe do samochodĂłw, ktĂłre oprĂłcz miĹego zapachu, majÄ
przypominaÄ o tym, kto ma prawo parkowaÄ na kopertach. Partnerami kampanii sÄ
: CENTRUM M1, IKEA,CIEMNA CITY KINEPOLIS, SELGROS, KING CROSS MARCELIN, POZNAĹ PLAZA, TOYOTA BoĹkowscy, Komenda Miejska Policji, StraĹź Miejska, Kolegium PracownikĂłw SĹuĹźb SpoĹecznych, WojewĂłdzki OĹrodek Ruchu Drogowego, WydziaĹ Komunikacji i ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich.W poznaĹskiej Strefie PĹatnego Parkowania znajdujÄ
siÄ 152 zastrzeĹźone miejsca postojowe dla osĂłb niepeĹnosprawnych. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu przygotowaĹ teĹź 87 miejsc takich miejsc poza SPP. W okresie od 1 stycznia do koĹca sierpnia 2007 roku ZDM wydaĹ 2484 identyfikatory inwalidzkie, dziÄki ktĂłrym osoby niepeĹnosprawne mogÄ
korzystaÄ ze wszystkich miejsc postojowych w SPP bez koniecznoĹci wykupienia biletu. Koszt wydania identyfikatora inwalidzkiego wynosi kwartalnie 15 zĹotych, na rok - 60 zĹotych.WiÄcej informacji o âKampanii Parkingowejâ moĹźna znaleĹşÄ na stronie www.niepelnosprawni.infoAkcjÄ wspierajÄ
PaĹstwowy Fundusz Rehabilitacji OsĂłb NiepeĹnosprawnych oraz UrzÄ
d Miasta Poznania.