- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Rowerowy Łazarz - bezpieczniejsi rowerzyści i piesi
2017-08-03
Już pod koniec sierpnia na części łazarskich ulic zmieni się organizacja ruchu. Dzięki temu rowerzyści będą mogli bezpieczniej jeździć ulicami, a piesi swobodniej poruszać się chodnikami.
W piątek (4 sierpnia) rozpoczną się prace związane z wprowadzeniem kontraruchu rowerowego na wybranych łazarskich ulicach w ramach realizacji projektu budżetu obywatelskiego: Rowerowy Łazarz.
W związku z powyższym do 29 sierpnia mogą występować utrudnienia w ruchu na następujących ulicach: Niecała, Biała, Stolarska, Konopnickiej, Orzeszkowej, Klonowica, Drużbackiej, Morawskiego, Szymborska, Strusia, Małeckiego, Chłodna, Załęże, Karwowskiego, Limanowskiego, Potworowskiego, Niegolewskich i rynek Łazarski. W tym czasie wykonywane będzie nowe oznakowanie pionowe i poziome, montowane urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego. Na czas prac prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na zmieniające się oznakowanie.
Jak podkreśla Grzegorz Pluta zastępca dyrektora ds. organizacji i bezpieczeństwa ruchu ZDM wprowadzenie projektu poprzedzone było dialogiem z mieszkańcami i radą osiedla. W toku rozmów ustalono, że nie będzie zmiany sposobu parkowania na uliczkach - chyba, że miejsca postojowe zlokalizowane są tam, gdzie prawo kategorycznie zabrania parkowania. Parkowanie ma odbywać się na zasadach ogólnych - kierowcy parkujący samochody na chodniku muszą pozostawić 1,5 metra szerokości chodnika dla pieszych, nie mogą także parkować w odległości do 10 metrów od skrzyżowań i przejść dla pieszych.
Dzięki wprowadzeniu ruchu rowerów "pod prąd" szczególnie zyskają piesi, gdyż rowerzyści nie będą już mieli powodu, by jeździć chodnikami (co jest zabronione poza kilkoma wyjątkowymi sytuacjami).
Warto podkreślić, że kontraruch rowerowy skraca drogę rowerzystom, pozwala rowerzystom unikać odcinków ulic i skrzyżowań o niekorzystnych parametrach bezpieczeństwa ruchu, ułatwia mieszkańcom dojazd do posesji. Jest jednocześnie bezpieczny, gdyż zapewnia kontakt wzrokowy uczestników ruchu
Projekt "Rowerowy Łazarz" jest projektem z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, z edycji 2016. W głosowaniu mieszkańców uzyskał 1845 głosów i zajął 5. miejsce w dzielnicy Łazarz (na 27 projektów dopuszczonych do głosowania).
W piątek (4 sierpnia) rozpoczną się prace związane z wprowadzeniem kontraruchu rowerowego na wybranych łazarskich ulicach w ramach realizacji projektu budżetu obywatelskiego: Rowerowy Łazarz.
W związku z powyższym do 29 sierpnia mogą występować utrudnienia w ruchu na następujących ulicach: Niecała, Biała, Stolarska, Konopnickiej, Orzeszkowej, Klonowica, Drużbackiej, Morawskiego, Szymborska, Strusia, Małeckiego, Chłodna, Załęże, Karwowskiego, Limanowskiego, Potworowskiego, Niegolewskich i rynek Łazarski. W tym czasie wykonywane będzie nowe oznakowanie pionowe i poziome, montowane urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego. Na czas prac prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na zmieniające się oznakowanie.
Jak podkreśla Grzegorz Pluta zastępca dyrektora ds. organizacji i bezpieczeństwa ruchu ZDM wprowadzenie projektu poprzedzone było dialogiem z mieszkańcami i radą osiedla. W toku rozmów ustalono, że nie będzie zmiany sposobu parkowania na uliczkach - chyba, że miejsca postojowe zlokalizowane są tam, gdzie prawo kategorycznie zabrania parkowania. Parkowanie ma odbywać się na zasadach ogólnych - kierowcy parkujący samochody na chodniku muszą pozostawić 1,5 metra szerokości chodnika dla pieszych, nie mogą także parkować w odległości do 10 metrów od skrzyżowań i przejść dla pieszych.
Dzięki wprowadzeniu ruchu rowerów "pod prąd" szczególnie zyskają piesi, gdyż rowerzyści nie będą już mieli powodu, by jeździć chodnikami (co jest zabronione poza kilkoma wyjątkowymi sytuacjami).
Warto podkreślić, że kontraruch rowerowy skraca drogę rowerzystom, pozwala rowerzystom unikać odcinków ulic i skrzyżowań o niekorzystnych parametrach bezpieczeństwa ruchu, ułatwia mieszkańcom dojazd do posesji. Jest jednocześnie bezpieczny, gdyż zapewnia kontakt wzrokowy uczestników ruchu
Projekt "Rowerowy Łazarz" jest projektem z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, z edycji 2016. W głosowaniu mieszkańców uzyskał 1845 głosów i zajął 5. miejsce w dzielnicy Łazarz (na 27 projektów dopuszczonych do głosowania).