- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Patcher na Koszalińskiej. Usuwanie niebezpiecznej muldy na Obornickiej
2017-05-19
Zwracamy się z prośbą do kierowców o zachowanie dziś szczególnej ostrożności na ulicy Obornickiej. Zakład Robót Drogowych, na zlecenie ZDM, będzie dziś, tj. 19 maja, po porannym szczycie komunikacyjnym (między 10:00 a 12:00), likwidować niebezpieczną muldę w rejonie ulicy Kopczyńskiego. Mulda znajduje się w osi jezdni ulicy Obornickiej. Dlatego należy się liczyć z poważnymi utrudnieniami w ruchu.
Natomiast na ulicy Koszalińskiej drogowcy z ZRD będą kontynuować prace związane z naprawą nawierzchni jezdni. Na ul. Koszalińskiej prace drogowe prowadzone są przy użyciu patchera - nowoczesnej maszyny przeznaczonej do wypełniania pęknięć i ubytków w nawierzchni jezdni. Remont wykonywany jest mieszanką emulsji
asfaltowej i kruszywa, bez konieczności wcześniejszej obróbki remontowanej powierzchni. Pod ciśnieniem maszyna podaje grys oraz emulsję asfaltową do głowicy roboczej, gdzie następuje precyzyjne otoczenie grysu emulsją. W kolejnej fazie następuje podanie pod ciśnieniem powstałej mieszanki w istniejący ubytek,
wybój lub pęknięcie w nawierzchni drogi. Dzięki patcherowi prace są wykonywane szybciej a utrudnienia w ruchu trwają krócej.
Natomiast na ulicy Koszalińskiej drogowcy z ZRD będą kontynuować prace związane z naprawą nawierzchni jezdni. Na ul. Koszalińskiej prace drogowe prowadzone są przy użyciu patchera - nowoczesnej maszyny przeznaczonej do wypełniania pęknięć i ubytków w nawierzchni jezdni. Remont wykonywany jest mieszanką emulsji
asfaltowej i kruszywa, bez konieczności wcześniejszej obróbki remontowanej powierzchni. Pod ciśnieniem maszyna podaje grys oraz emulsję asfaltową do głowicy roboczej, gdzie następuje precyzyjne otoczenie grysu emulsją. W kolejnej fazie następuje podanie pod ciśnieniem powstałej mieszanki w istniejący ubytek,
wybój lub pęknięcie w nawierzchni drogi. Dzięki patcherowi prace są wykonywane szybciej a utrudnienia w ruchu trwają krócej.