- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Taksówkowe zmiany w strefie parkowania
2016-12-02
Zmieniają się zasady postoju taksówek w Strefie Płatnego Parkowania. Zgodnie z decyzją miejskich radnych od 2 grudnia taksówkarze będą mogli bezpłatnie zatrzymywać się i czekać na pasażerów w dowolnym miejscu postojowym w Strefie Płatnego Parkowania.
Podczas ostatnich spotkań z władzami Poznania taksówkarze zwracali uwagę na to, że jest ich w Poznaniu około 2800. Dodali, że do swojej dyspozycji mają zbyt małą liczbę miejsc postojowych. Największy problem jest w ścisłym centrum, gdzie zdarza się, że postoje są blokowane przez źle zaparkowane samochody.
Zmiany mają ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z taksówek tak, by odbywało się w to sposób uporządkowany, a jednocześnie bezpieczny dla klientów.
Zgodnie z decyzją radnych taksówkarze będą mogli oczekiwać, podjeżdżać po pasażerów i ich wysadzać na dowolnym ogólnodostępnym miejscu postojowym w Strefie Płatnego Parkowania - bezpłatnie, ale po spełnieniu kilku warunków.
Kierowca będzie musiał przebywać w pojedzie. Taksówka musi być oznakowana zgodnie z § 8 uchwały Nr LIV/811/VI/2013 Rady Miasta Poznania z 9 lipca 2013 roku (składają się na to numer boczny, szachownica z biało-czarnych kwadratów, herb miasta, napis POZNAŃ, identyfikator kierowcy taksówki, cennik usług przewozowych, hologram zawierający numer licencji oraz numer rejestracyjny pojazdu). Taksówkarz musi posiadać także czynny QR Kod, który będzie weryfikowany przez kontrolerów SPP.
Na podobnych warunkach taksówkarze będą mogli bezpłatnie zatrzymywać się na "Kopertach dla dostaw". Parkowanie na tych miejscach nie będzie mogło trwać dłużej niż 15 minut.
Miasto traktuje taksówki jako uzupełnienie transportu publicznego. Takie, do którego nie trzeba dopłacać. Wzrost popularności tego środka przemieszczania się po Poznaniu może stać się także alternatywą dla samochodów, czyli może doprowadzić do zmniejszenia się korków i zanieczyszczenia powietrza spalinami, a także zwiększenia dostępności miejsc postojowych.
Podczas ostatnich spotkań z władzami Poznania taksówkarze zwracali uwagę na to, że jest ich w Poznaniu około 2800. Dodali, że do swojej dyspozycji mają zbyt małą liczbę miejsc postojowych. Największy problem jest w ścisłym centrum, gdzie zdarza się, że postoje są blokowane przez źle zaparkowane samochody.
Zmiany mają ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z taksówek tak, by odbywało się w to sposób uporządkowany, a jednocześnie bezpieczny dla klientów.
Zgodnie z decyzją radnych taksówkarze będą mogli oczekiwać, podjeżdżać po pasażerów i ich wysadzać na dowolnym ogólnodostępnym miejscu postojowym w Strefie Płatnego Parkowania - bezpłatnie, ale po spełnieniu kilku warunków.
Kierowca będzie musiał przebywać w pojedzie. Taksówka musi być oznakowana zgodnie z § 8 uchwały Nr LIV/811/VI/2013 Rady Miasta Poznania z 9 lipca 2013 roku (składają się na to numer boczny, szachownica z biało-czarnych kwadratów, herb miasta, napis POZNAŃ, identyfikator kierowcy taksówki, cennik usług przewozowych, hologram zawierający numer licencji oraz numer rejestracyjny pojazdu). Taksówkarz musi posiadać także czynny QR Kod, który będzie weryfikowany przez kontrolerów SPP.
Na podobnych warunkach taksówkarze będą mogli bezpłatnie zatrzymywać się na "Kopertach dla dostaw". Parkowanie na tych miejscach nie będzie mogło trwać dłużej niż 15 minut.
Miasto traktuje taksówki jako uzupełnienie transportu publicznego. Takie, do którego nie trzeba dopłacać. Wzrost popularności tego środka przemieszczania się po Poznaniu może stać się także alternatywą dla samochodów, czyli może doprowadzić do zmniejszenia się korków i zanieczyszczenia powietrza spalinami, a także zwiększenia dostępności miejsc postojowych.