- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Zakończyły się prace na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Fredry
2016-09-19
Równolegle z wprowadzaniem strefy Tempo 30 drogowcy zmienili organizację ruchu na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Fredry.
Skrzyżowanie to jest równorzędne, więc uczestnicy ruchu muszą pamiętać o zasadzie prawej ręki. Pola martwe na drogach dojazdowych do skrzyżowania zostały powiększone i wyposażone w wyniesione elementy prefabrykowane, które mają jeszcze lepiej separować ruch samochodowy i rowerowy. Mają również zniechęcić kierowców do wjeżdżania na pola martwe.
Wyłączona już wcześniej, zbędna sygnalizacja świetlna zostanie zdemontowana. Na drogach rowerowych ułożono czerwone dywaniki i wprowadzono przejazd dla jednośladów w kierunku ul. Św. Marcin.
Nowa organizacja ruchu poprawiła również bezpieczeństwo pieszych poruszających się po stronie kościoła na ul. Fredry. Przed zmianami w tym miejscu, w chodniku, biegła droga rowerowa. Piesi i rowerzyści zmuszeni byli do poruszania się wspólnym ciągiem. Takie rozwiązanie powodowało niebezpieczne sytuacje.
Zmiany oznaczają szerszy chodnik dla pieszych i większą swobodę dla rowerzystów poruszających się po jezdni. Z myślą o osobach z dysfunkcją wzroku zamontowano specjalne maty przed przejściami dla pieszych.
Skrzyżowanie to jest równorzędne, więc uczestnicy ruchu muszą pamiętać o zasadzie prawej ręki. Pola martwe na drogach dojazdowych do skrzyżowania zostały powiększone i wyposażone w wyniesione elementy prefabrykowane, które mają jeszcze lepiej separować ruch samochodowy i rowerowy. Mają również zniechęcić kierowców do wjeżdżania na pola martwe.
Wyłączona już wcześniej, zbędna sygnalizacja świetlna zostanie zdemontowana. Na drogach rowerowych ułożono czerwone dywaniki i wprowadzono przejazd dla jednośladów w kierunku ul. Św. Marcin.
Nowa organizacja ruchu poprawiła również bezpieczeństwo pieszych poruszających się po stronie kościoła na ul. Fredry. Przed zmianami w tym miejscu, w chodniku, biegła droga rowerowa. Piesi i rowerzyści zmuszeni byli do poruszania się wspólnym ciągiem. Takie rozwiązanie powodowało niebezpieczne sytuacje.
Zmiany oznaczają szerszy chodnik dla pieszych i większą swobodę dla rowerzystów poruszających się po jezdni. Z myślą o osobach z dysfunkcją wzroku zamontowano specjalne maty przed przejściami dla pieszych.