- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Kładka na Starołęce po odbiorze technicznym
2016-01-04
Odbiór został dokonany i wypadł pozytywnie, a kładka na Starołękę jest już oficjalnie ukończona - tak uznali oceniający ją przedstawiciele PKP i ZDM. Jednak ukończenie budowy samej konstrukcji to jeszcze nie wszystko.
Przypomnijmy: po ponad półrocznych negocjacjach prowadzonych przez zespół urzędników kierowanych przez Macieja Wudarskiego, zastępcę prezydenta Poznania, udało się doprowadzić do budowy kładki przez Wartę o szerokości 150 cm, a nie - jak początkowo planowano - tylko 120 cm. Pozwoli to w przyszłości na to, aby zgodnie z przepisami przeprawa przez rzekę była ogólnodostępnym przejściem publicznym. Koszt budowy kładki, który poniosło miasto, to 800 tys. zł.
Podczas odbioru technicznego specjaliści sprawdzili, czy kładka ma wymaganą szerokość. Kontroli podlegały także inne parametry techniczne tej konstrukcji - i nie stwierdzono żadnych uchybień.
Zarząd Dróg Miejskich już przystąpił do przygotowania dokumentacji projektowej, która będzie podstawą do wykonania niezbędnych dojść i dojazdów do kładki - zarówno od strony Dębca, jak i Starołęki. Na kładce zostanie także zamontowane oświetlenie. Dopiero po wykonaniu tych inwestycji kładka będzie mogła być formalnie oddana do użytku dla mieszkańców.
Prace nie powinny trwać dłużej jak pół roku. Do tego czasu kładka przez Wartę będzie miała status konstrukcji technicznej.
mat. UMP
Przypomnijmy: po ponad półrocznych negocjacjach prowadzonych przez zespół urzędników kierowanych przez Macieja Wudarskiego, zastępcę prezydenta Poznania, udało się doprowadzić do budowy kładki przez Wartę o szerokości 150 cm, a nie - jak początkowo planowano - tylko 120 cm. Pozwoli to w przyszłości na to, aby zgodnie z przepisami przeprawa przez rzekę była ogólnodostępnym przejściem publicznym. Koszt budowy kładki, który poniosło miasto, to 800 tys. zł.
Podczas odbioru technicznego specjaliści sprawdzili, czy kładka ma wymaganą szerokość. Kontroli podlegały także inne parametry techniczne tej konstrukcji - i nie stwierdzono żadnych uchybień.
Zarząd Dróg Miejskich już przystąpił do przygotowania dokumentacji projektowej, która będzie podstawą do wykonania niezbędnych dojść i dojazdów do kładki - zarówno od strony Dębca, jak i Starołęki. Na kładce zostanie także zamontowane oświetlenie. Dopiero po wykonaniu tych inwestycji kładka będzie mogła być formalnie oddana do użytku dla mieszkańców.
Prace nie powinny trwać dłużej jak pół roku. Do tego czasu kładka przez Wartę będzie miała status konstrukcji technicznej.
mat. UMP