- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Zapraszamy do złożenia oferty na opracowanie koncepcji stałej organizacji ruchu - wyznaczenie pasów ruchu dla autobusów w rejonie skrzyżowań ulic Królowej Jadwigi, Drogi Dębińskiej, Garbary, Kazimierza Wielkiego, Strzeleckiej
2015-10-16
W związku z planowanymi przez Zarząd Dróg Miejskich pracami nad zmianą stałej organizacji ruchu tj. wyznaczeniem pasów ruchu dla autobusów w rejonie skrzyżowań ulic Królowej Jadwigi, Drogi Dębińskiej, Garbary, Kazimierza Wielkiego, Strzeleckiej, zapraszamy do złożenia oferty na wykonanie koncepcji wraz z szacunkowym kosztorysem wykonania całości inwestycji.
I. Zleceniodawca.
Miasto Poznań
Zarząd Dróg Miejskich
ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań.
II. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji dla przedmiotowego rozwiązania uwzględniającego priorytety dla komunikacji zbiorowej oraz wykonanie symulacji dla zaproponowanego rozwiązania dla obszaru skrzyżowań ulic Królowej Jadwigi, Drogi Dębińskiej, Garbary, Kazimierza Wielkiego, Strzeleckiej wraz przyległymi odcinkami ulic na których należy wyznaczyć pasy dla autobusów wg schematu stanowiącego załącznik nr 3.
Wymagania szczegółowe:
- należy wyznaczyć pasy ruchu dla autobusu przed skrzyżowaniami uwzględniając ogólną skuteczność projektowanego rozwiązania (dla wlotu północnego należy przyjąć, że buspas rozpoczyna się na wysokości skrzyżowania z ulicą św. Marii Magdaleny i jest kontynuowany pasem do skrętu w lewo; w obszarze pomiędzy ulicami Krakowską a Królowej Jadwigi (kierunek od północy) należy dla autobusów skręcających w lewo i jadących prosto wydzielić pas ruchu na torowisku, dla kierunku od południa należy wyznaczyć na prawym pasie buspas na wysokości stacji paliw),
- dla projektowanego buspasa od północy należy uwzględnić dopuszczenie ruchu rowerzystów i taksówek,
- sygnalizacja świetlna na ulicy Strzeleckiej musi uwzględniać istniejący projekt wyznaczenia przejścia dla pieszych (północny wlot Strzeleckiej), projekt zostanie udostępniony przez Zamawiającego,
- należy zaprojektować przejazdy dla rowerzystów, w uzasadnionych przypadkach pasy rowerowe, drogi rowerowe i śluzy rowerowe.
- dla skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi, Droga Dębińska, Strzelecka należy zaprojektować konieczne zmiany w sygnalizacji świetlnej tj. system detekcji dla autobusów, sygnalizatory,
- dla skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Garbary, Kazimierza Wielkiego, Krakowska należy zaprojektować konieczne zmiany w sygnalizacji świetlnej tj. system detekcji dla autobusów, system detekcji dla tramwajów jadących ulicą Strzelecką i w kierunku tej ulicy, sygnalizatory,
- dla autobusów i tramwajów należy zastosować system VdV, jako alternatywę awaryjną należy zastosować przed sygnalizatorem pętle indukcyjne, po uzgodnieniu z zamawiającym warunkowo dopuszcza się videodetekcję.
- dla wlotu ulicy Garbary, dla autobusu należy umieścić sygnalizator SB po lewej stronie, uzupełniony powtarzaczem na podwyższonym, 5,5 metrowym słupie,
- zaprojektowane rozwiązania muszą bazować na obecnie funkcjonujących rozwiązaniach zastosowanych na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi ? Droga Dębińska, skrzyżowanie Garbary ? Krakowska należy do tego systemu dostosować programowo i sprzętowo, komunikacja publiczna ma być obsługiwana priorytetowo, dla ciągu skrzyżowań na ulicy Królowej Jadwigi jest realizowana koordynacja i opracowywana koncepcja musi to uwzględniać,
- dla projektowanego rozwiązania (program akomodacyjny, dwie symulacje: dla szczytu porannego i popołudniowego), należy dodatkowo przygotować symulację modelu ruchu w programie Vissim lub podobnym; jako wyniki należy przekazać pliki źródłowe pozwalające samodzielne przeprowadzenie symulacji przez Zleceniodawcę, pliki AVI po 30 minut dla symulacji warunków porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego (w wariantach 2D i 3D); w ramach zlecenia przewidziane jest jednokrotne zaprezentowanie symulacji w miejscu i czasie wskazanym przez Zleceniodawcę w Poznaniu; podczas prezentacji musi być możliwość zmiany parametrów wejściowych symulacji.
- projekt należy wykonać zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora ZDM, stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
- szczegółowe warunki techniczne w zakresie projektu elektrycznego w załączniku nr 2,
- plan orientacyjny skrzyżowań jest w załączniku nr 3.
Należy przewidzieć dwukrotną możliwość zmiany koncepcji po zaopiniowaniu przez właściwą Rade Osiedla lub inne jednostki miejskie (każda zmiana koncepcji będzie skutkowała możliwością wydłużenia terminu wykonania prac o 1 miesiąc),
Wyżej wymienione wymagania należy traktować jako wytyczne, na etapie tworzenia koncepcji, w toku ustaleń z Zamawiającym, wymagania mogą być modyfikowane.
III. Terminy wykonywania zamówienia i kary umowne
- pomiary natężenia ruchu drogowego powinny zostać wykonane ręcznie w szczycie porannym i popołudniowym dla wtorku i czwartku (dni robocze) z uwzględnieniem struktury kierunkowej i rodzajowej (klasyfikacja wg TLS 8+1), formularze z przeprowadzonych badań należy załączyć do finalnego opracowania.
- wykonanie koncepcji i uzgodnienie ze Zleceniodawcą w terminie 2 miesięcy od zlecenia prac,
- z tytułu przekroczenia któregokolwiek z ww. terminu, naliczana będzie kara w wysokości 1 % wynagrodzenia netto przedmiotowego zlecenia za każdy dzień opóźnienia,
- zleceniobiorca będzie zobowiązany zapłacić Zleceniodawcy karę umowną z tytułu odstąpienia od umowy przez jedną ze Stron, z przyczyn leżących po stronie Zleceniobiorca w wysokości 20 % wynagrodzenia netto.
IV. Miejsce i termin składania ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem ?CSR-Garbary BUS, NIE OTWIERAĆ PRZED 22 października 2015 10:15? w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.10.2015 r. do godz. 10.00 w siedzibie Zleceniodawcy (sekretariat/biuro podawcze). Otwarcie ofert nastąpi 22.10.2015 r. o godz. 10:15.
Do oferty należy załączyć licencję wystawioną na oferenta na program do prowadzenia badań symulacyjnych Vissim lub podobny. Brak licencji związany będzie z odrzuceniem oferty.
I. Zleceniodawca.
Miasto Poznań
Zarząd Dróg Miejskich
ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań.
II. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji dla przedmiotowego rozwiązania uwzględniającego priorytety dla komunikacji zbiorowej oraz wykonanie symulacji dla zaproponowanego rozwiązania dla obszaru skrzyżowań ulic Królowej Jadwigi, Drogi Dębińskiej, Garbary, Kazimierza Wielkiego, Strzeleckiej wraz przyległymi odcinkami ulic na których należy wyznaczyć pasy dla autobusów wg schematu stanowiącego załącznik nr 3.
Wymagania szczegółowe:
- należy wyznaczyć pasy ruchu dla autobusu przed skrzyżowaniami uwzględniając ogólną skuteczność projektowanego rozwiązania (dla wlotu północnego należy przyjąć, że buspas rozpoczyna się na wysokości skrzyżowania z ulicą św. Marii Magdaleny i jest kontynuowany pasem do skrętu w lewo; w obszarze pomiędzy ulicami Krakowską a Królowej Jadwigi (kierunek od północy) należy dla autobusów skręcających w lewo i jadących prosto wydzielić pas ruchu na torowisku, dla kierunku od południa należy wyznaczyć na prawym pasie buspas na wysokości stacji paliw),
- dla projektowanego buspasa od północy należy uwzględnić dopuszczenie ruchu rowerzystów i taksówek,
- sygnalizacja świetlna na ulicy Strzeleckiej musi uwzględniać istniejący projekt wyznaczenia przejścia dla pieszych (północny wlot Strzeleckiej), projekt zostanie udostępniony przez Zamawiającego,
- należy zaprojektować przejazdy dla rowerzystów, w uzasadnionych przypadkach pasy rowerowe, drogi rowerowe i śluzy rowerowe.
- dla skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi, Droga Dębińska, Strzelecka należy zaprojektować konieczne zmiany w sygnalizacji świetlnej tj. system detekcji dla autobusów, sygnalizatory,
- dla skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Garbary, Kazimierza Wielkiego, Krakowska należy zaprojektować konieczne zmiany w sygnalizacji świetlnej tj. system detekcji dla autobusów, system detekcji dla tramwajów jadących ulicą Strzelecką i w kierunku tej ulicy, sygnalizatory,
- dla autobusów i tramwajów należy zastosować system VdV, jako alternatywę awaryjną należy zastosować przed sygnalizatorem pętle indukcyjne, po uzgodnieniu z zamawiającym warunkowo dopuszcza się videodetekcję.
- dla wlotu ulicy Garbary, dla autobusu należy umieścić sygnalizator SB po lewej stronie, uzupełniony powtarzaczem na podwyższonym, 5,5 metrowym słupie,
- zaprojektowane rozwiązania muszą bazować na obecnie funkcjonujących rozwiązaniach zastosowanych na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi ? Droga Dębińska, skrzyżowanie Garbary ? Krakowska należy do tego systemu dostosować programowo i sprzętowo, komunikacja publiczna ma być obsługiwana priorytetowo, dla ciągu skrzyżowań na ulicy Królowej Jadwigi jest realizowana koordynacja i opracowywana koncepcja musi to uwzględniać,
- dla projektowanego rozwiązania (program akomodacyjny, dwie symulacje: dla szczytu porannego i popołudniowego), należy dodatkowo przygotować symulację modelu ruchu w programie Vissim lub podobnym; jako wyniki należy przekazać pliki źródłowe pozwalające samodzielne przeprowadzenie symulacji przez Zleceniodawcę, pliki AVI po 30 minut dla symulacji warunków porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego (w wariantach 2D i 3D); w ramach zlecenia przewidziane jest jednokrotne zaprezentowanie symulacji w miejscu i czasie wskazanym przez Zleceniodawcę w Poznaniu; podczas prezentacji musi być możliwość zmiany parametrów wejściowych symulacji.
- projekt należy wykonać zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora ZDM, stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
- szczegółowe warunki techniczne w zakresie projektu elektrycznego w załączniku nr 2,
- plan orientacyjny skrzyżowań jest w załączniku nr 3.
Należy przewidzieć dwukrotną możliwość zmiany koncepcji po zaopiniowaniu przez właściwą Rade Osiedla lub inne jednostki miejskie (każda zmiana koncepcji będzie skutkowała możliwością wydłużenia terminu wykonania prac o 1 miesiąc),
Wyżej wymienione wymagania należy traktować jako wytyczne, na etapie tworzenia koncepcji, w toku ustaleń z Zamawiającym, wymagania mogą być modyfikowane.
III. Terminy wykonywania zamówienia i kary umowne
- pomiary natężenia ruchu drogowego powinny zostać wykonane ręcznie w szczycie porannym i popołudniowym dla wtorku i czwartku (dni robocze) z uwzględnieniem struktury kierunkowej i rodzajowej (klasyfikacja wg TLS 8+1), formularze z przeprowadzonych badań należy załączyć do finalnego opracowania.
- wykonanie koncepcji i uzgodnienie ze Zleceniodawcą w terminie 2 miesięcy od zlecenia prac,
- z tytułu przekroczenia któregokolwiek z ww. terminu, naliczana będzie kara w wysokości 1 % wynagrodzenia netto przedmiotowego zlecenia za każdy dzień opóźnienia,
- zleceniobiorca będzie zobowiązany zapłacić Zleceniodawcy karę umowną z tytułu odstąpienia od umowy przez jedną ze Stron, z przyczyn leżących po stronie Zleceniobiorca w wysokości 20 % wynagrodzenia netto.
IV. Miejsce i termin składania ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem ?CSR-Garbary BUS, NIE OTWIERAĆ PRZED 22 października 2015 10:15? w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.10.2015 r. do godz. 10.00 w siedzibie Zleceniodawcy (sekretariat/biuro podawcze). Otwarcie ofert nastąpi 22.10.2015 r. o godz. 10:15.
Do oferty należy załączyć licencję wystawioną na oferenta na program do prowadzenia badań symulacyjnych Vissim lub podobny. Brak licencji związany będzie z odrzuceniem oferty.
Zobacz więcej: |
» Zapytanie |
» ZaĹÄ cznik nr 1 |
» ZaĹÄ cznik nr 2 |
» ZaĹÄ cznik nr 3 |