- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Odpowiedź na artykuł Karoliny Koziołek wydrukowany w ?Głosie Wielkopolskim?
2014-07-17
Artykuł Karoliny Koziołek ?Przebudują rondo Rataje. A miasto? poprawi?, ?Przebudowa, bo będzie galeria. A jak będzie to ? się przebuduje? z dnia 17 lipca br. w ?Głosie Wielkopolskim? wprowadza w błąd opinię publiczną. ?Spółka Apsys, budująca gigantyczne centrum handlowe Posnania na Łacinie, będzie w najbliższym czasie przebudowywała część ronda Rataje? ? pisze autorka artykułu. Możemy również przeczytać, że ?Rok temu miasto ogłosiło założenia przebudowy ronda Rataje ? ruch samochodowy pod ziemią, piesi i tramwaje na powierzchni. Teraz okazuje się, że wbrew tym założeniom magistrat pozwala na częściową przebudowę ronda spółce Apsys?. Autorka nie wyjaśnia jednak, że inwestor centrum handlowego planuje jedynie budowę dodatkowego pasa prawoskrętu z ulicy Krzywoustego w ulicę Jana Pawła II. Żadnych innych prac na rondzie Rataje inwestor przeprowadzać nie będzie. Określanie więc budowy dodatkowego prawoskrętu z jednego wlotu na rondo ?przebudową ronda? czy nawet z ?przebudową części ronda? i łączenie z szacowaną na ponad 100 milionów złotych inwestycją plasuje się między skrótem myślowym, przesadą a nadużyciem, które można porównać z nazwaniem przebudową wiaduktu wymianę kilku płytek chodnikowych na obiekcie inżynierskim.
Pragniemy wyjaśnić, że zakres inwestycji drogowych związanych z CH Łacina został określony w umowie zawartej z Miastem Poznań w maju 2012 roku. Zgodnie z umową wykonawczą z dnia 16 lipca 2013 roku zawartą przez Zarząd Dróg Miejskich z Centrum Łacina sp. z o.o. inwestor został zobowiązany m.in. do przebudowy wschodniej nitki ul. Jana Pawła II od ronda Rataje do ul. Kórnickiej, budowy dodatkowego, trzeciego, pasa ruchu od ul. Kórnickiej do ronda Śródka, części dróg na terenie ?Łaciny?, których lokalizacja została wskazana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz do przebudowy ul. Krzywoustego w zakresie niezbędnym do obsługi układu komunikacyjnego centrum handlowego.
W odniesieniu do poruszonych w artykule kwestii związanych z utrudnieniami komunikacyjnymi pragniemy dodać, że wszystkie inwestycje, nie tylko drogowe, powodują utrudnienia w ruchu. Staramy się maksymalnie je minimalizować. Wykonanie prac, do których zobowiązany został inwestor nie będzie jednak potęgować utrudnień komunikacyjnych podczas przebudowy ronda Rataje bowiem jego prace nie są wcale związane z ?kompleksową przebudową ronda Rataje?, co sugeruje autorka artykułu. Rozpoczęcie prac na północnej jezdni ul. Krzywoustego na odcinku od tzw. estakady katowickiej do ul. Pleszewskiej jest wskazane właśnie teraz, kiedy północna część estakady jest wyłączona z ruchu, przeznaczona do rozbiórki a następnie do budowy.
Informacje, które dziś prezentujemy zostały wysłane do autorki artykułu pocztą elektroniczną w dniu wczorajszym.
Pragniemy wyjaśnić, że zakres inwestycji drogowych związanych z CH Łacina został określony w umowie zawartej z Miastem Poznań w maju 2012 roku. Zgodnie z umową wykonawczą z dnia 16 lipca 2013 roku zawartą przez Zarząd Dróg Miejskich z Centrum Łacina sp. z o.o. inwestor został zobowiązany m.in. do przebudowy wschodniej nitki ul. Jana Pawła II od ronda Rataje do ul. Kórnickiej, budowy dodatkowego, trzeciego, pasa ruchu od ul. Kórnickiej do ronda Śródka, części dróg na terenie ?Łaciny?, których lokalizacja została wskazana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz do przebudowy ul. Krzywoustego w zakresie niezbędnym do obsługi układu komunikacyjnego centrum handlowego.
W odniesieniu do poruszonych w artykule kwestii związanych z utrudnieniami komunikacyjnymi pragniemy dodać, że wszystkie inwestycje, nie tylko drogowe, powodują utrudnienia w ruchu. Staramy się maksymalnie je minimalizować. Wykonanie prac, do których zobowiązany został inwestor nie będzie jednak potęgować utrudnień komunikacyjnych podczas przebudowy ronda Rataje bowiem jego prace nie są wcale związane z ?kompleksową przebudową ronda Rataje?, co sugeruje autorka artykułu. Rozpoczęcie prac na północnej jezdni ul. Krzywoustego na odcinku od tzw. estakady katowickiej do ul. Pleszewskiej jest wskazane właśnie teraz, kiedy północna część estakady jest wyłączona z ruchu, przeznaczona do rozbiórki a następnie do budowy.
Informacje, które dziś prezentujemy zostały wysłane do autorki artykułu pocztą elektroniczną w dniu wczorajszym.