- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera. Spotkanie z dziennikarzami na placu budowy
2014-04-28
Z okazji dnia drogowca zaprosiliśmy dziś, tj. 28 kwietnia br., dziennikarzy na plac budowy inwestycji ?Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera? oraz ?Przebudowa mostu Uniwersyteckiego. Przewodnikami po placu budowy byli Kazimierz Skałecki oraz Tomasz Pawlak z Zarządu Dróg Miejskich a także Tomasz Matczak ? przedstawiciele wykonawcy z firmy OHL. Dziennikarzom zaprezentowane zostały przygotowania do budowy wschodniej jezdni ulicy Roosevelta, poziomy minus jeden i minus dwa garażu podziemnego, zabytkowa kaponiera kolejowa oraz przygotowania do odbudowy wschodniego obiektu mostu Uniwersyteckiego.
Do zakończenia prac drogowych w ramach inwestycji pozostała do wykonania wschodnia jezdnia ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego oraz dokończenie budowy ścieżki rowerowej i chodnika po zachodniej stronie ulicy.
Na początku kwietnia zakończone zostały prace związane z betonowaniem stropu garażu podziemnego. Podczas prac podzielonych na trzy etapy (weekendy) budowlańcy zużyli około 2 900 m3 betonu. Po zabezpieczeniu wykonawca przystąpił do prac drogowych na poziomie zero: przygotowania konstrukcji jezdni wschodniej ulicy Roosevelta, budowy wyjazdu z parkingu podziemnego, przystanku komunikacji miejskiej, chodników i ścieżki rowerowej. Jednocześnie prowadzone są roboty instalacyjne i wykończeniowe na poziomach minus jeden i minus dwa. Zakładane są sieci m.in. wentylacyjna, klimatyzacyjna. Trwa tynkowanie ścian i sufitów.
Prowadzony jest remont przejścia podziemnego. Przygotowane są konstrukcje wejść do przejścia. Przypominamy, że biegi schodowe zostaną poszerzone, pojawią się windy i schody ruchome. Najbardziej zaawansowane są prace przy wejściach od strony hoteli Mercure i Sheraton. Wewnątrz przejścia prowadzone są roboty związane z budową odwodnienia i elektryczne.
W ostatnim etapie zostanie przeprowadzony remont tej części przejścia, która znajduje się w pobliżu mostu Uniwersyteckiego. Prace budowlane będą połączone z budową mostu Uniwersyteckiego.
Na ukończeniu znajduje się rozbiórka wschodniego obiektu mostu Uniwersyteckiego.
Jednocześnie rozpoczęła się budowa nowego obiektu. Są to przede wszystkim roboty palowe związane z budową podpory pośredniej. Rozpoczęto również przygotowywanie ceglanych, dziewiętnastowiecznych przyczółków mostu, na których spocznie płyta nośna.
Garaż podziemny ? liczby:
- Ilość zabudowanego betonu- 14 400 m3
- Ilość betonu zabudowanego w płycie wiaduktowej- 2 900 m3
- masa użytego zbrojenia- 3 900 t
- masa zbrojenia użytego do zbrojenia płyty wiaduktowej- 1 500 t
- zabezpieczenie powierzchni wykonanego betonu (ściany, stropy, słupy)- 12 000 m2
Most Uniwersytecki ? liczby:
- wykonane rozbiórki elementów żelbetowych- 3400 m3
- wykonane pale wielkośrednicowe o średnicy 80 cm -80 szt., 13,00 m=1040 mb
- pale wielkośrednicowe do wykonania o średnicy 80 cm-100 cm- 50szt., 15,00m = 750 mb
- ilość betonu do zabudowania dla I etapu robót ? 7000 m3
- stalowa konstrukcja mostu z HEB o wysokości 1000 mm ? 2800 mb (1000 t)
foto ZDM, więcej zdjęć w zakładce GALERIA
Do zakończenia prac drogowych w ramach inwestycji pozostała do wykonania wschodnia jezdnia ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego oraz dokończenie budowy ścieżki rowerowej i chodnika po zachodniej stronie ulicy.
Na początku kwietnia zakończone zostały prace związane z betonowaniem stropu garażu podziemnego. Podczas prac podzielonych na trzy etapy (weekendy) budowlańcy zużyli około 2 900 m3 betonu. Po zabezpieczeniu wykonawca przystąpił do prac drogowych na poziomie zero: przygotowania konstrukcji jezdni wschodniej ulicy Roosevelta, budowy wyjazdu z parkingu podziemnego, przystanku komunikacji miejskiej, chodników i ścieżki rowerowej. Jednocześnie prowadzone są roboty instalacyjne i wykończeniowe na poziomach minus jeden i minus dwa. Zakładane są sieci m.in. wentylacyjna, klimatyzacyjna. Trwa tynkowanie ścian i sufitów.
Prowadzony jest remont przejścia podziemnego. Przygotowane są konstrukcje wejść do przejścia. Przypominamy, że biegi schodowe zostaną poszerzone, pojawią się windy i schody ruchome. Najbardziej zaawansowane są prace przy wejściach od strony hoteli Mercure i Sheraton. Wewnątrz przejścia prowadzone są roboty związane z budową odwodnienia i elektryczne.
W ostatnim etapie zostanie przeprowadzony remont tej części przejścia, która znajduje się w pobliżu mostu Uniwersyteckiego. Prace budowlane będą połączone z budową mostu Uniwersyteckiego.
Na ukończeniu znajduje się rozbiórka wschodniego obiektu mostu Uniwersyteckiego.
Jednocześnie rozpoczęła się budowa nowego obiektu. Są to przede wszystkim roboty palowe związane z budową podpory pośredniej. Rozpoczęto również przygotowywanie ceglanych, dziewiętnastowiecznych przyczółków mostu, na których spocznie płyta nośna.
Garaż podziemny ? liczby:
- Ilość zabudowanego betonu- 14 400 m3
- Ilość betonu zabudowanego w płycie wiaduktowej- 2 900 m3
- masa użytego zbrojenia- 3 900 t
- masa zbrojenia użytego do zbrojenia płyty wiaduktowej- 1 500 t
- zabezpieczenie powierzchni wykonanego betonu (ściany, stropy, słupy)- 12 000 m2
Most Uniwersytecki ? liczby:
- wykonane rozbiórki elementów żelbetowych- 3400 m3
- wykonane pale wielkośrednicowe o średnicy 80 cm -80 szt., 13,00 m=1040 mb
- pale wielkośrednicowe do wykonania o średnicy 80 cm-100 cm- 50szt., 15,00m = 750 mb
- ilość betonu do zabudowania dla I etapu robót ? 7000 m3
- stalowa konstrukcja mostu z HEB o wysokości 1000 mm ? 2800 mb (1000 t)
foto ZDM, więcej zdjęć w zakładce GALERIA
Zobacz więcej: |
» Galeria ZDM |