- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Skrzynie na piasek
2013-12-20
Firmy zajmujące się zimowym utrzymaniem miasta mają obowiązek ustawienia skrzyń na piasek. Usytuowanie skrzyń w ciągach komunikacyjnych ułatwia zimą pracę nie tylko wykonawcom ale również dozorcom i właścicielom nieruchomości. Zakupienie, rozmieszczenie, uzupełnianie skrzyń oraz piasku należy do obowiązków wykonawców.
Lokalizacja poniżej:
Stare Miasto Centrum
1. plac Cyryla Ratajskiego,
2. plac Wiosny Ludów,
3. plac Wielkopolski,
4. skrzyżowanie Garbary/Estkowskiego (przy szkole),
5. skrzyżowanie Krakowska/Karmelicka,
6. skrzyżowanie Mostowa/Dowbora-Muśnickiego,
7. skrzyżowanie Chwaliszewo/Wenecjańska,
8. skrzyżowanie Kościuszki/Nowowiejskiego,
9. skrzyżowanie Ratajczaka/Taczaka,
10. skrzyżowanie św. Wojciecha/Działowa,
11. skrzyżowanie Kwiatowa/Łąkowa.
Stare Miasto Północ
1. skrzyżowanie Za Cytadelą/Winogrady,
2. skrzyżowanie Zagonowa/Wyżyny,
3. Sarmacka przy przedszkolu,
4. skrzyżowanie Naramowicka/Kresowa,
5. skrzyżowanie Naramowicka/ Wiesiołkowa,
6. skrzyżowanie Radojewo/Podbiałowa,
7. skrzyżowanie Morasko/Sióstr Misjonarek,
8. skrzyżowanie Obrońców Tobruku/Macieja Rataja,
9. skrzyżowanie Zakrzewskiego/Dobrzyckiego,
10. Dzięgielowa przy pętli MPK,
11. Madziarska przy Skwierzyńskiej.
Nowe Miasto Północ
1. skrzyżowanie Mariacka/Krótka,
2. skrzyżowanie Bydgoska/Gdańska,
3. skrzyżowanie św. Michała/Średzka,
4. skrzyżowanie Toruńska/ Trzemeszeńska,
5. skrzyżowanie Łomżyńska/Nowogrodzka,
6. skrzyżowanie św. Kingi/Bożeny,
7. skrzyżowanie Leszka/Jaromira,
8. skrzyżowanie Arkońska/Warpińska,
9. skrzyżowanie Majakowskiego/Wilcza,
10. skrzyżowanie Krańcowa/Wileńska,
11. skrzyżowanie Smolna/Hlonda,
12. skrzyżowanie św. Rocha/Serafitek.
Nowe Miasto Południe
1. skrzyżowanie Inflancka/Piłsudskiego,
2. skrzyżowanie Kurlandzka/ Dziadoszańska,
3. skrzyżowanie Maya/Bystra,
4. rondo Sandomierska ? Ożarowska ? Oświęcimska,
5. skrzyżowanie Starołęcka/ Czernichowska,
6. skrzyżowanie Agrestowa/Jagodowa,
7. skrzyżowanie Skibowa/Glebowa,
8. skrzyżowanie Gospodarska/Spławie,
9. skrzyżowanie Ostrowska/Świątniczki,
10. skrzyżowanie Tarnowska/Krzesiny,
Grunwald
1. skrzyżowanie Opalenicka/Szamotulska,
2. skrzyżowanie Śniadeckich/Parkowa,
3. skrzyżowanie Dmowskiego/rynek Łazarski,
4. skrzyżowanie Złotowska/Brzechwy,
5. skrzyżowanie Strzegomska/Staffa,
6. skrzyżowanie Junikowska/Miśnieńska,
7. skrzyżowanie Floksowa/Gladiolowa,
8. skrzyżowanie Palacza/Słoneczna,
9. skrzyżowanie Ostatnia/Głuchowska,
10. skrzyżowanie Sycowska/Fabianowo,
11. skrzyżowanie Jarochowskiego/ Wyspiańskiego (przy szkole),
12. skrzyżowanie Promienista/ Grochowska (po stronie Taborowej),
13. Pogodna/Kłuszyńska/Raszyńska
14. plac Światowida.
Jeżyce
1. skrzyżowanie Karlińska/Santocka,
2. skrzyżowanie Pomorska/Małopolska,
3. skrzyżowanie Wzlotowa/Pilotów,
4. Wilków Morskich przy pętli MPK,
5. skrzyżowanie św. Floriana/Kościelna,
6. skrzyżowanie Kartuska/Muszyńska,
7. skrzyżowanie Literacka/Horacego,
8. skrzyżowanie Radosna/Swojska,
9. skrzyżowanie Piątkowska/Koronna,
10. skrzyżowanie Meissnera/5 Stycznia,
11. plac Asnyka,
12. skrzyżowanie Engeströma/Bednarska (po stronie parku),
13. skrzyżowanie Lazurowa/Bonin/ Kowalska,
14. Biskupińska, przy mostku na Bogdance.
Wilda
1. skrzyżowanie Bergera/Przemysłowa,
2. skrzyżowanie Różana/św. Czesława,
3. skrzyżowanie Wierzbięcice/św. Jerzego,
4. skrzyżowanie Dąbrówki/Pamiątkowa,
5. skrzyżowanie Rolna/Czwartaków,
6. skrzyżowanie Łozowa/św. Szczepana,
7. skrzyżowanie Łozowa/Kasztanowa,
8. skrzyżowanie Kwiatkowskiego/ Kołłątaja,
9. skrzyżowanie Nizinna/Krajewskiego,
10. skrzyżowanie Korfantego/Opolska,
11. skrzyżowanie Świerkowa/ Czechosłowacka,
12. Rolna przy nr 26.
Informujemy, że podobnie jak w ubiegłym sezonie zimowym i w tym wprowadzono standardy, które skutkować będą ograniczeniem ilości środków chemicznych wysypywanych na ulice miasta Poznania, co może odczuwalnie wpłynąć na czas usuwania śliskości na jezdniach. Tak jak w latach ubiegłych pragniemy zwrócić uwagę na ekologię. Nie ulega wątpliwości, że jedną z główną przyczyną obumierania drzew przyulicznych jest sól przenikająca do gruntu i osiadająca na roślinach. Stosowanie soli wpływa również negatywnie m.in. na stan nawierzchni betonowych, bitumicznych, zwłaszcza tych ze spękaniami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, stan oświetlenia ulicznego.
foto ZDM
Lokalizacja poniżej:
Stare Miasto Centrum
1. plac Cyryla Ratajskiego,
2. plac Wiosny Ludów,
3. plac Wielkopolski,
4. skrzyżowanie Garbary/Estkowskiego (przy szkole),
5. skrzyżowanie Krakowska/Karmelicka,
6. skrzyżowanie Mostowa/Dowbora-Muśnickiego,
7. skrzyżowanie Chwaliszewo/Wenecjańska,
8. skrzyżowanie Kościuszki/Nowowiejskiego,
9. skrzyżowanie Ratajczaka/Taczaka,
10. skrzyżowanie św. Wojciecha/Działowa,
11. skrzyżowanie Kwiatowa/Łąkowa.
Stare Miasto Północ
1. skrzyżowanie Za Cytadelą/Winogrady,
2. skrzyżowanie Zagonowa/Wyżyny,
3. Sarmacka przy przedszkolu,
4. skrzyżowanie Naramowicka/Kresowa,
5. skrzyżowanie Naramowicka/ Wiesiołkowa,
6. skrzyżowanie Radojewo/Podbiałowa,
7. skrzyżowanie Morasko/Sióstr Misjonarek,
8. skrzyżowanie Obrońców Tobruku/Macieja Rataja,
9. skrzyżowanie Zakrzewskiego/Dobrzyckiego,
10. Dzięgielowa przy pętli MPK,
11. Madziarska przy Skwierzyńskiej.
Nowe Miasto Północ
1. skrzyżowanie Mariacka/Krótka,
2. skrzyżowanie Bydgoska/Gdańska,
3. skrzyżowanie św. Michała/Średzka,
4. skrzyżowanie Toruńska/ Trzemeszeńska,
5. skrzyżowanie Łomżyńska/Nowogrodzka,
6. skrzyżowanie św. Kingi/Bożeny,
7. skrzyżowanie Leszka/Jaromira,
8. skrzyżowanie Arkońska/Warpińska,
9. skrzyżowanie Majakowskiego/Wilcza,
10. skrzyżowanie Krańcowa/Wileńska,
11. skrzyżowanie Smolna/Hlonda,
12. skrzyżowanie św. Rocha/Serafitek.
Nowe Miasto Południe
1. skrzyżowanie Inflancka/Piłsudskiego,
2. skrzyżowanie Kurlandzka/ Dziadoszańska,
3. skrzyżowanie Maya/Bystra,
4. rondo Sandomierska ? Ożarowska ? Oświęcimska,
5. skrzyżowanie Starołęcka/ Czernichowska,
6. skrzyżowanie Agrestowa/Jagodowa,
7. skrzyżowanie Skibowa/Glebowa,
8. skrzyżowanie Gospodarska/Spławie,
9. skrzyżowanie Ostrowska/Świątniczki,
10. skrzyżowanie Tarnowska/Krzesiny,
Grunwald
1. skrzyżowanie Opalenicka/Szamotulska,
2. skrzyżowanie Śniadeckich/Parkowa,
3. skrzyżowanie Dmowskiego/rynek Łazarski,
4. skrzyżowanie Złotowska/Brzechwy,
5. skrzyżowanie Strzegomska/Staffa,
6. skrzyżowanie Junikowska/Miśnieńska,
7. skrzyżowanie Floksowa/Gladiolowa,
8. skrzyżowanie Palacza/Słoneczna,
9. skrzyżowanie Ostatnia/Głuchowska,
10. skrzyżowanie Sycowska/Fabianowo,
11. skrzyżowanie Jarochowskiego/ Wyspiańskiego (przy szkole),
12. skrzyżowanie Promienista/ Grochowska (po stronie Taborowej),
13. Pogodna/Kłuszyńska/Raszyńska
14. plac Światowida.
Jeżyce
1. skrzyżowanie Karlińska/Santocka,
2. skrzyżowanie Pomorska/Małopolska,
3. skrzyżowanie Wzlotowa/Pilotów,
4. Wilków Morskich przy pętli MPK,
5. skrzyżowanie św. Floriana/Kościelna,
6. skrzyżowanie Kartuska/Muszyńska,
7. skrzyżowanie Literacka/Horacego,
8. skrzyżowanie Radosna/Swojska,
9. skrzyżowanie Piątkowska/Koronna,
10. skrzyżowanie Meissnera/5 Stycznia,
11. plac Asnyka,
12. skrzyżowanie Engeströma/Bednarska (po stronie parku),
13. skrzyżowanie Lazurowa/Bonin/ Kowalska,
14. Biskupińska, przy mostku na Bogdance.
Wilda
1. skrzyżowanie Bergera/Przemysłowa,
2. skrzyżowanie Różana/św. Czesława,
3. skrzyżowanie Wierzbięcice/św. Jerzego,
4. skrzyżowanie Dąbrówki/Pamiątkowa,
5. skrzyżowanie Rolna/Czwartaków,
6. skrzyżowanie Łozowa/św. Szczepana,
7. skrzyżowanie Łozowa/Kasztanowa,
8. skrzyżowanie Kwiatkowskiego/ Kołłątaja,
9. skrzyżowanie Nizinna/Krajewskiego,
10. skrzyżowanie Korfantego/Opolska,
11. skrzyżowanie Świerkowa/ Czechosłowacka,
12. Rolna przy nr 26.
Informujemy, że podobnie jak w ubiegłym sezonie zimowym i w tym wprowadzono standardy, które skutkować będą ograniczeniem ilości środków chemicznych wysypywanych na ulice miasta Poznania, co może odczuwalnie wpłynąć na czas usuwania śliskości na jezdniach. Tak jak w latach ubiegłych pragniemy zwrócić uwagę na ekologię. Nie ulega wątpliwości, że jedną z główną przyczyną obumierania drzew przyulicznych jest sól przenikająca do gruntu i osiadająca na roślinach. Stosowanie soli wpływa również negatywnie m.in. na stan nawierzchni betonowych, bitumicznych, zwłaszcza tych ze spękaniami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, stan oświetlenia ulicznego.
foto ZDM
Zobacz więcej: |
» Zimowe utrzymanie ulic miasta Poznania w sezonie 2013/2014 |