<b>Wiadukt Kosynierów Górczyńskich, wschodni </b>? w połowie marca zakończone zostały prace związane z budową konstrukcji stalowej wszystkich przęseł wiaduktu oraz łącznicy (od ulicy Rakoniewickiej) wraz ze scalaniem. W lutym zaczęły się roboty szalunkowe, zbrojarskie na płycie pomostowej, które powinny się zakończyć do końca przyszłego tygodnia. Z uwagi na warunki atmosferyczne na poniedziałek zaplanowano prace związane z betonowaniem. Zaawansowanie prac związanych z budową i przebudową infrastruktury podziemnej ? według specjalistów ? wynosi 90 procent. <b>Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera</b>. W drugim etapie, który rozpoczął się w połowie sierpnia wykonywano rozbiórkę konstrukcji garażu, wykonano wykop pod nową konstrukcję garażu wraz z zabezpieczeniem w postaci 256 mb kotwionej ściany szczelnej, konstrukcję ławy fundamentowej i ściany oporowej do poziomu ? 1, nową trafostację zasilającą linie tramwajowe, torowisko w ulicy Zwierzynieckiej. Kontynuowane są roboty rozbiórkowe starej konstrukcji wiaduktu i dawnej trafostacji. W ostatnich dniach z uwagi na zrywanie starej okładziny sufitu, posadzek i roboty kablowe obowiązuje nowa, tymczasowa organizacja ruchu pieszego w przejściu podziemnym. Niestety długo utrzymująca się zimowa aura nie pozwoliła na realizację robót związanych z betonowaniem i wykonywaniem izolacji czy prac typowo drogowych. Niektóre prace, na przykład dokończenie rozbiórki konstrukcji garażu podziemnego, budowy ściany szczelinowej i nowej konstrukcji zostały przełożone do czasu zakończenia sezonu grzewczego z uwagi na kolizje z istniejącym ciepłociągiem 2 x 500. Należy zaznaczyć, że istniejący ciepłociąg zasila zachodnią część miasta w ciepło niezbędne do ogrzania mieszkań. <i> foto ZDM: 1,2 Kaponiera: nowa trafostacja, plac budowy; 2,3 wiadukt Kosynierów Górczyńskich </i>