Informujemy, Ĺźe w ĹrodÄ, 28 marca 2012 roku, w godzinach wieczornych zakoĹczyĹa siÄ skomplikowana operacja nasuwania przÄsĹa wiaduktu WD-1 na podpory. Warto podkreĹliÄ fakt, Ĺźe w skali naszego kraju byĹa to operacja wyjÄ
tkowa. Jeszcze nigdy nie nasuwano przÄsĹa o takiej dĹugoĹci.DziÄki perfekcyjnym przygotowaniom, miÄdzy innymi uzbrojeniu nasypu miÄdzy obiektami inĹźynierskimi WD-1 i WD-2, doskonaĹemu planowaniu, zgromadzeniu odpowiedniego sprzÄtu operacja zostaĹa przeprowadzona w sposĂłb perfekcyjny i w rekordowo krĂłtkim czasie.Z uwagi na bezpieczeĹstwo uczestnikĂłw ruchu kolejowego i samochodowego prace prowadzone byĹy w godzinach wieczornych i nocnych. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich serdecznie dziÄkuje firmie WARBUD za zaangaĹźowanie, wiedzÄ i perfekcyjne wykonanie tak skomplikowanej operacji inĹźynierskiej.Informacje techniczne:- dĹugoĹÄ caĹkowita pĹyty pomostu Lpc=109,83 m, dĹugoĹÄ obiektu Lc=125,40m;- rozpiÄtoĹci teoretyczne -Lt= 20,00+34,00+34,00+20,00 m;- szerokoĹÄ nitki prawej Sp=14,93 m; - kÄ
t skosu 40,98 stopni;- masa ustroju niosÄ
cego razem z konstrukcjÄ
podporowÄ
G= ok.3 500 ton;- belki stalowe przÄsĹa 1 i 4 HE800M, przÄsĹa 2 i 3 HE1000M;- wysokoĹci konstrukcyjne H1 i H4=1,41m, H2 i H3=1,61 m;- przerwa pomiÄdzy ustrojami S=1,48m;- siĹowniki do naciÄ
gu 6 szt. o sile po 100 ton;- dĹugoĹÄ do nasuniÄcia 25,291m;- kable w jednej wiÄ
zce 4 szt. z lin 15,7mm2 (7 drutĂłw) o noĹnoĹci po 21 ton;- materiaĹ suwny: teflon smarowany smarem grafitowym.<i> foto ZDM</i>