MiĹo nam poinformowaÄ, Ĺźe <b>realizowana przez ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu przebudowa wÄzĹa Antoninek ma szanse staÄ siÄ inwestycjÄ
drogowÄ
, zrealizowanÄ
przy najwyĹźszym udziale ĹrodkĂłw zewnÄtrznych â siÄgajÄ
cym aĹź 95% kosztĂłw kwalifikowanych projektu!</b>Starania o uzyskanie dofinansowania ze ĹrodkĂłw Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach DziaĹania 8.2 âDrogi krajowe poza sieciÄ
TEN-Tâ Programu Operacyjnego Infrastruktura i Ĺrodowisko podjÄte zostaĹy w roku 2009. Wniosek o dofinansowanie zĹoĹźony zostaĹ 10 listopada 2009 r. w odpowiedzi na konkurs ogĹoszony przez Centrum Unijnych ProjektĂłw Transportowych. PrzeszedĹ on pozytywnie ocenÄ formalnÄ
i ocenÄ merytorycznÄ
I stopnia, jednak z powodu braku wystarczajÄ
cej wysokoĹci ĹrodkĂłw w ramach DziaĹania 8.2 zostaĹ ujÄty na liĹcie projektĂłw rezerwowych, czyli majÄ
cych szansÄ na uzyskanie dotacji w przypadku pojawienia siÄ dodatkowych ĹrodkĂłw.RĂłwnoczeĹnie ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w imieniu Miasta przygotowaĹ wnioski o dotacjÄ ze ĹrodkĂłw rezerwy subwencji ogĂłlnej budĹźetu paĹstwa, pozyskujÄ
c w latach 2010 i 2011 ĹÄ
cznie ok. 12,84 mln zĹ na realizacjÄ zadania. NastÄpnie w poĹowie roku 2011 Ministerstwo Rozwoju Regionalnego podjÄĹo decyzjÄ o âprzesuniÄciuâ projektu z listy rezerwowej na listÄ podstawowÄ
, przyznajÄ
c jednak niepeĹne dofinansowanie w stosunku do wnioskowanego â w kwocie ok. 14,45 mln zĹ. Centrum Unijnych ProjektĂłw Transportowych rozpoczÄĹo trwajÄ
cÄ
procedurÄ zmierzajÄ
cÄ
do podpisania umowy o dofinansowanie projektu. Obecnie Ministerstwo Rozwoju Regionalnego w zwiÄ
zku z pojawieniem siÄ dodatkowych ĹrodkĂłw w DziaĹaniu 8.2 podjÄĹo decyzjÄ o przyznaniu dla projektu peĹnego wnioskowanego dofinansowania w wysokoĹci 84,92 mln zĹ. Wprawdzie ostateczna wysokoĹÄ dotacji zostanie ustalona w przygotowywanej aktualnie umowie o dofinansowanie i uzaleĹźniona bÄdzie od faktycznej wysokoĹci ponoszonych na realizacjÄ inwestycji nakĹadĂłw, niemniej jednak juĹź dziĹ wiadomo, Ĺźe ĹÄ
czna wartoĹÄ ĹrodkĂłw zewnÄtrznych pozyskanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budĹźetu paĹstwa wyniesie aĹź 95% kosztĂłw kwalifikowanych inwestycji i bÄdzie to pierwsza inwestycja komunikacyjna w Poznaniu z tak wysokim udziaĹem ĹrodkĂłw zewnÄtrznych.<i> foto, wizualizacja ZDM</i>