- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Podpisanie umowy o przekazaniu mat najazdowych
2012-03-01
W ĹrodÄ, 29 lutego 2012 r., w UrzÄdzie Miasta odbyĹo siÄ podpisanie umowy pomiÄdzy Miastem PoznaĹ a Wielkopolskim WojewĂłdzkim Inspektoratem Transportu Drogowego o przekazaniu w uĹźytkowanie zakupionych przez Miasto 10 mat najazdowych. Maty najazdowe do przewoĹşnych wag bÄdÄ
wykorzystywane do waĹźenia pojazdĂłw ciÄĹźarowych o duĹźej ĹadownoĹci w wyznaczonych punktach kontrolnych na terenie miasta. Miasto PoznaĹ juĹź w latach osiemdziesiÄ
tych wprowadziĹo w ĹcisĹym centrum zakaz wjazdu pojazdĂłw ciÄĹźarowych. PoczÄ
tkowo zakaz wjazdu dotyczyĹ pojazdĂłw o dopuszczalnej masie caĹkowitej 3,5 ton w obszarze ograniczonym ulicami aleja NiepodlegĹoĹci, KrĂłlowej Jadwigi, Solna, MaĹe Garbary, Estkowskiego, rzekÄ
WartÄ
. NastÄpnie jesieniÄ
1997 roku wprowadzono kolejne ograniczenia w ruchu pojazdĂłw ciÄĹźarowych powyĹźej 16 ton. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich oznakowaĹ wĂłwczas odpowiednio teren ĹrĂłdmiejski. Pod znakiem B-5 - zakaz wjazdu pojazdĂłw ciÄĹźarowych o dopuszczalnej masie caĹkowitej 16 ton widnieje tabliczka z napisem âWjazd tylko na warunkach okreĹlonych przez ZarzÄ
d DrĂłg Miejskichâ. Oznakowanie dotyczy ĹrĂłdmieĹcia, czyli obszaru wewnÄ
trz tzw. II ramy komunikacyjnej, ograniczonej ulicami: LechickÄ
, Hlonda, Podwale, Jana PawĹa II, Zamenhofa, HetmaĹskÄ
, Reymonta, Przybyszewskiego, Ĺťeromskiego, NiestachowskÄ
, Witosa, Al. SolidarnoĹci, PiÄ
tkowskÄ
. NaleĹźy rĂłwnieĹź zaznaczyÄ, Ĺźe ograniczenia istniejÄ
takĹźe na ciÄ
gach ulic: ĹuĹźyckiej â StoiĹskiego â Wiechowicza â KurpiĹskiego â Dymka - Browarnej oraz Kurlandzkiej. WspĂłlnie z Wielkopolskim WojewĂłdzkim Inspektoratem Transportu Ruchu Drogowego, KomendÄ
MiejskÄ
Policji w Poznaniu, StraĹźÄ
MiejskÄ
Miasta Poznania oraz WydziaĹem ZarzÄ
dzania Kryzysowego i BezpieczeĹstwa pracowaliĹmy nad wprowadzeniem dodatkowych ograniczeĹ dla pojazdĂłw ciÄĹźarowych. Uzgodniono koniecznoĹÄ zmiany organizacji ruchu pojazdĂłw ciÄĹźarowych w centrum Miasta. PrzyjÄto zaĹoĹźenia zmiany organizacji ruchu, ktĂłra polega na zakazie wjazdu pojazdĂłw ciÄĹźarowych do centrum Miasta w godzinach szczytu porannego i popoĹudniowego. Dopuszcza siÄ, po indywidualnym rozpatrzeniu, moĹźliwoĹÄ wydania zezwolenia na wjazd w sytuacjach wyjÄ
tkowych, zwiÄ
zanych np. z technologiÄ
prowadzonych inwestycji budowlanych. KierowcĂłw pojazdĂłw ciÄĹźarowych obowiÄ
zuje zakaz wjazdu pojazdĂłw w godzinach od 7.00 do 9.00 i od 14.00 do 18.00. Zmiany dotyczÄ
ce ograniczeĹ czasowych weszĹy w Ĺźycie w styczniu 2012 r. Zaproponowane zostaĹy nowe miejsca kontroli statycznej pojazdĂłw. Miejsca te zostaĹy uzgodnione przez ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu, Wielkopolski WojewĂłdzki Inspektorat Transportu Ruchu Drogowego i WydziaĹ Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu. Do wspĂłlnych dziaĹaĹ Inspekcji Transportu Drogowego i policji poza wybudowanÄ
na ulicy Lutyckiej wagÄ
wykorzystany zostanie parking przy ul. ĹwiÄtojaĹskiej i droga serwisowa przy ul. Hlonda. W miejscach tych Inspekcja oraz policja mogÄ
dokonywaÄ kontroli. Dodatkowo zaproponowane zostaĹy m.in. jedna z dziaĹek na GĂłrczynie przy ul. GĹogowskiej oraz ulica PodolaĹska. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich wystÄ
piĹ rĂłwnieĹź do ZarzÄ
du DrĂłg Powiatowych o przygotowanie propozycji miejsc umoĹźliwiajÄ
cych kontrole statyczne i waĹźenie pojazdĂłw przed wjazdem do Poznania.Liczymy, Ĺźe wszystkie te dziaĹania przyczyniÄ
siÄ do znacznego ograniczenia ruchu ciÄĹźkich pojazdĂłw na terenie miasta, poprawy bezpieczeĹstwa, zmniejszenia degradacji nawierzchni ulic.<i> wizualizacja ZDM</i>