- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Pierwsze elementy âstrefy 30â
2011-12-02
W poniedziaĹek, 5 grudnia br. rozpocznÄ
siÄ pierwsze prace zwiÄ
zane z wprowadzeniem w ĹcisĹym centrum miasta âstrefy 30â. Prace budowlane rozpocznÄ
siÄ w rejonie skrzyĹźowania ulicy DziaĹyĹskich z ulicami Nowowiejskiego i Libelta. SkrzyĹźowania te zostanÄ
âwyniesioneâ, tak aby spowolniÄ ruch samochodowy, poprawiÄ bezpieczeĹstwo pieszych i rowerzystĂłw. Zostanie rĂłwnieĹź wykonane nowe przejĹcie dla pieszych na ulicy 3 Maja przy skrzyĹźowaniu z placem WolnoĹci. Ustawione zostanÄ
takĹźe Ĺawki sĹuĹźÄ
ce odpoczynkowi, spotkaniom sÄ
siedzkim, jak rĂłwnieĹź krĂłtkim odpoczynkom âw drodzeâ.Prace budowlane prowadzone bÄdÄ
przy zachowaniu ruchu drogowego. WystÄ
piÄ
jednak czasowe zawÄĹźenia jezdni. Roboty drogowe wykonywaÄ bÄdzie firma ZakĹad RobĂłt Drogowych - Roman Dyba. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu planuje wprowadziÄ w ĹcisĹym centrum miasta âstrefÄ 30â. W obszarze miÄdzy ulicami SolnÄ
, Alejami Marcinkowskiego, Ĺw. Marcin i alejÄ
NiepodlegĹoĹci uczestnikĂłw ruchu obowiÄ
zywaÄ bÄdzie maksymalna prÄdkoĹÄ 30 km/h.Docelowo âstrefa 30â bÄdzie obowiÄ
zywaÄ na obszarze wewnÄ
trz I ramy komunikacyjnej. Granice wyznaczaÄ bÄdÄ
ulice: PuĹaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, KrĂłlowej Jadwigi (granica poĹudniowa), Jana PawĹa II (wschĂłd) a od pĂłĹnocy tory kolejowe i ulica Przepadek. Zmiany zostanÄ
wprowadzane etapami.Z wprowadzeniem âstrefy 30â zwiÄ
zana jest koniecznoĹÄ wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Na ulicach: DziaĹyĹskich, Kantaka, KoĹciuszki, MĹyĹskiej, Nowowiejskiego, placu WolnoĹci, 27 Grudnia zostanÄ
wyznaczone kontrapasy dla ruchu rowerowego. Wprowadzenie âstrefy 30â wymaga rĂłwnieĹź przebudowy skrzyĹźowaĹ z sygnalizacjÄ
ĹwietlnÄ
: KoĹciuszki â Libelta, KoĹciuszki â Fredry, 27 Grudnia â 3 Maja â plac WolnoĹci â Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego â plac WolnoĹci oraz zmiany pasĂłw ruchu i ograniczenia liczby miejsc postojowych. PojawiÄ
siÄ rĂłwnieĹź kolejne stojaki rowerowe w centrum miasta oraz ustawione zostanÄ
Ĺawki. Celem wprowadzenia âstrefy 30â jest podniesienie bezpieczeĹstwa, w tym przede wszystkim ograniczenie liczby wypadkĂłw drogowych, zmniejszenie róşnicy prÄdkoĹci pomiÄdzy rowerzystami i samochodami, zwiÄkszenie liczby ulic przyjaznych dla wszystkich uczestnikĂłw ruchu drogowego. DziÄki strefie w istotny sposĂłb poprawi siÄ rĂłwnieĹź bezpieczeĹstwo oraz komfort ruchu pieszego. Likwidacja czÄĹci stanowisk postojowych przed skrzyĹźowaniami pozwoli na poprawÄ wzajemnej widocznoĹci pieszych i samochodĂłw. Dodatkowo, pasy ruchu zostanÄ
zawÄĹźone a tor jazdy pojazdĂłw zostanie przybliĹźony do miejsc parkingowych.ZakoĹczenie prac zwiÄ
zanych z wprowadzeniem I etapu âstrefy 30â zaplanowano na kwiecieĹ 2012 r.<i> wizualizacja ZDM</i>