- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Strefa 30
2011-03-17
DziĹ, tj. 17 marca 2011 roku, w siedzibie ZarzÄ
du DrĂłg Miejskich w Poznaniu, odbyĹa siÄ konferencja prasowa poĹwiÄcona wprowadzeniu "strefy 30". W konferencji wziÄli liczny udziaĹ dziennikarze oraz przedstawiciele Stowarzyszenia My Poznaniacy oraz Sekcji RowerzystĂłw Miejskich. PoniĹźej przedstwiamy tekst informacji prasowej przygotowanej przez ZDM. ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu planuje wprowadziÄ w ĹcisĹym centrum miasta âstrefÄ 30â. W obszarze miÄdzy ulicami SolnÄ
, Alejami Marcinkowskiego, Ĺw. Marcin i alejÄ
NiepodlegĹoĹci uczestnikĂłw ruchu obowiÄ
zywaÄ bÄdzie maksymalna prÄdkoĹÄ 30 km/h.Docelowo âstrefa 30â bÄdzie obowiÄ
zywaÄ na obszarze wewnÄ
trz I ramy komunikacyjnej. Granice wyznaczaÄ bÄdÄ
ulice: PuĹaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, KrĂłlowej Jadwigi (granica poĹudniowa), Jana PawĹa II (wschĂłd) a od pĂłĹnocy tory kolejowe i ulica Przepadek. Zmiany zostanÄ
wprowadzane etapami.Z wprowadzeniem âstrefy 30â zwiÄ
zana jest koniecznoĹÄ wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Na ulicach: DziaĹyĹskich, Gwarnej, Kantaka, KoĹciuszki, MĹyĹskiej, Nowowiejskiego, placu WolnoĹci, 27 Grudnia zostanÄ
wyznaczone kontrapasy dla ruchu rowerowego. Wprowadzenie âstrefy 30â wymaga rĂłwnieĹź przebudowy skrzyĹźowaĹ z sygnalizacjÄ
ĹwietlnÄ
: KoĹciuszki â Libelta, KoĹciuszki â Fredry, 27 Grudnia â 3 Maja â plac WolnoĹci â Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego â plac WolnoĹci oraz zmiany pasĂłw ruchu i ograniczenia liczby miejsc postojowych. PojawiÄ
siÄ rĂłwnieĹź kolejne stojaki rowerowe w centrum miasta.Celem wprowadzenia âstrefy 30â jest podniesienie bezpieczeĹstwa, w tym przede wszystkim ograniczenie liczby wypadkĂłw drogowych, zmniejszenie róşnicy prÄdkoĹci pomiÄdzy rowerzystami i samochodami, zwiÄkszenie liczby ulic przyjaznych dla wszystkich uczestnikĂłw ruchu drogowego. DziÄki strefie w istotny sposĂłb poprawi siÄ rĂłwnieĹź bezpieczeĹstwo oraz komfort ruchu pieszego. Likwidacja czÄĹci stanowisk postojowych przed skrzyĹźowaniami pozwoli na poprawÄ wzajemnej widocznoĹci pieszych i samochodĂłw. Dodatkowo, pasy ruchu zostanÄ
zawÄĹźone a tor jazdy pojazdĂłw zostanie przybliĹźony do miejsc parkingowych.Zgodnie z ZarzÄ
dzeniem nr 837/2009/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 31.12.2009 r. w sprawie sposobu opiniowania projektĂłw zadaĹ drogowych realizowanych przez ZarzÄ
d DrĂłg Miejskich w Poznaniu projekt âstrefy 30â przedstawiamy na naszej stronie internetowej, w zakĹadce âProjekty drogoweâ oraz na stronie UM w zakĹadce "Komunikacja". <b>Serdecznie prosimy InternautĂłw o przesyĹanie opinii, sugestii, uwag i wnioskĂłw w terminie do 4 kwietnia 2011 roku.</b>