Informacja dla właścicieli/użytkowników pojazdów usuniętych z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Część I - Warunki odbioru z parkingu pojazdu usuniętego z drogi publicznej

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
- zezwolenie wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, - dokument potwierdzający tożsamość, - dokument upoważniający do używania pojazdu (np. dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, pokwitowanie wydane w zamian za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe), - dowód zapłaty za całkowite koszty usunięcia i przechowywania pojazdu na parkingu. Pojazd wydawany jest wyłącznie po okazaniu dowodu uiszczenia całkowitej opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu oraz osobie wskazanej w upoważnieniu lub właścicielowi (posiadaczowi) wskazanemu w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwoleniu czasowym. Wpłatę należności za całkowite koszty usunięcia i przechowywania pojazdu na parkingu należy dokonać na wskazany rachunek bankowy: Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań nr rachunku: 30 1020 4027 0000 1402 1262 7057 tytułem opłata za dyspozycję usunięcia pojazdu nr rej................ z dnia.................... lub w kasie ZDM ul. Wilczak 17, Poznań 61-623 w godz. 10.00 -14.00
Informacje w sprawach merytorycznych: 795 525 662, 696 402 055 (telefony służbowe czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15)
.
Miejsce złożenia dokumentów: Parking wskazany przez organ wydający dyspozycję usunięcia pojazdu.
Opłaty: Uchwała Nr XXI/286/VII/2015 Rady Miasta Poznania z dnia 8 grudnia 2015r. w sprawie ustalenia opłat za usuwanie pojazdów z dróg miasta Poznania i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi, po wydaniu dyspozycji o jego usunięciu. Uwaga! Nie ma możliwości rozłożenia tej płatności na raty, czy też jej umorzenie przed wydaniem pojazdu.
Termin i sposób załatwienia: Na miejscu po złożeniu wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna: art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz.128, t.j., ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 143, poz. 846),Uchwała Nr LXIV/1009/VI/2014 Rady Miasta Poznania z dnia 18-03-2014 w sprawie ustalenia opłat za usuwanie pojazdów z dróg miasta Poznania i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi, po wydaniu dyspozycji o jego usunięciu.
Tryb odwoławczy: Odwołania/zastrzeżenia itp. co do okoliczności będących podstawą wydania dyspozycji usunięcia pojazdu winny być kierowane do podmiotów, które taką dyspozycję wydały, to jest odpowiednio do Straży Miejskiej Miasta Poznania lub Policji.