Postój w Strefie Płatnego Parkowania przez telefon komórkowy. Od 1 kwietnia zarejestrowało się 500 nowych użytkowników
2010-04-08
W dniu 1 kwietnia 2010 roku Zarząd Dróg Miejskich wprowadził nową usługę dla klientów Strefy Płatnego Parkowania. Dzięki niej postój w poznańskiej SPP możemy opłacić przez telefon komórkowy. Wprowadzenie usługi było możliwe po nowelizacji w listopadzie 2009 roku uchwały Rady Miasta Poznania. Wprowadzono wówczas zmiany w regulaminie SPP i umożliwiono wprowadzenie opłat za postój w strefie przez telefon komórkowy. W marcu 2010 roku Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę z firmą Projekt & Parking Serwis Polska sp. z o.o. na uruchomienie usługi. Od momentu uruchomienia, tj. od 1 kwietnia na stronie operatora zarejestrowało się około 500 nowych użytkowników
MoBILET SPP to usługa umożliwiająca rozliczanie faktycznego czasu postoju w strefie za pomocą telefonu komórkowego, niezależnie od parkomatów. Usługa ma wiele zalet: umożliwia przedłużenie postoju w SPP bez konieczności udania się do parkomatu, np. podczas spotkania, zakupów; nie trzeba szukać gotówki w portfelu, rozmieniać pieniędzy oraz to, że kierowca płaci za faktycznie wykorzystany czas postoju. Kierowcy otrzymują również możliwość wyboru sposobu formy rozliczeń (polecenie zapłaty lub przedpłata/prepaid) oraz kontrolowania transakcji w czasie rzeczywistym. Nowa usługa ułatwi również pracę kontrolerów SPP. Kontroler wprowadzi numer rejestracyjny pojazdu do rejestratora danych i natychmiast otrzyma informację czy kierowca posiada ważny, elektroniczny bilet parkingowy.
Kierowcy, którzy zechcą skorzystać z nowej oferty muszą zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl. Po rejestracji na telefon użytkownika zostanie przesłana darmowa aplikacja z informacjami o taryfach i strukturze opłat. Kierowca o rozpoczęciu postoju w SPP informuje po włączeniu w telefonie opcji „Parkowanie”, wybiera miasto, czas postoju i podstrefę. Po upłynięciu czasu parkowania lub zgłoszeniu jego zakończenia naliczana jest opłata za faktycznie wykorzystany czas postoju.
Więcej informacji i szczegółowy opis usługi można uzyskać na stronie www.mobilet.pl lub pod numerem infolinii: 0 801 805 900 (w dni robocze od 8.00 do 16.00) lub w Wydziale Parkowania ZDM,ul. Pułaskiego 9, gdzie nasi pracownicy służą klientom SPP radą i pomocą.
Serdecznie zapraszamy kierowców do korzystania z usługi.
foto: T. Libich konferencja prasowa w ZDM