|
PociÄ
gi mknÄ
przez wiadukt
|
2009-03-09
|
Trwa budowa wiaduktu kolejowego nad ulicÄ
arcybiskupa Hlonda. ZakoĹczyĹ siÄ najtrudniejszy etap prac. Mostowcy z firmy Bilfinger Berger Polska zmagali siÄ z presjÄ
czasu, zimowÄ
aurÄ
. SzczegĂłlnie waĹźne byĹo zapewnienie bezpieczeĹstwa robotnikom pracujÄ
cym w gĹÄbokim na 12 metrĂłw wykopie odlegĹym zaledwie 1,5 metra od gĹĂłwki szyny kolejowej. W dniu 15 lutego, zgodnie z umowÄ
, zawartÄ
miÄdzy PKP PLK a ZarzÄ
dem DrĂłg Miejskich w Poznaniu, zostaĹy oddane do uĹźytku wszystkie trzy tory przebiegajÄ
ce przez wiadukt, w tym dwa naleĹźÄ
ce do magistrali kolejowej E 20 Warszawa â Berlin. OdtÄ
d skĹady kolejowe mogÄ
przejeĹźdĹźaÄ przez wiadukt zgodnie z normami dotyczÄ
cymi prÄdkoĹci.
Dotrzymanie terminu przez ZDM oznacza, Ĺźe nie bÄdziemy, wbrew doniesieniom jednego z lokalnych dziennikĂłw, pĹaciÄ kar umownych. Oznacza to rĂłwnieĹź korzyĹci dla pasaĹźerĂłw PKP oraz poznaĹskich kierowcĂłw. DziÄki porozumieniu z PKP bÄdzie moĹźna dokoĹczyÄ budowÄ ulicy arcybiskupa Hlonda, dziÄki czemu poprawi siÄ komfort jazdy miÄdzy rondem ĹrĂłdka a mostem Lecha.
Do zakoĹczenia budowy wiaduktu nad ulicÄ
arcybiskupa Hlonda bÄdÄ
prowadzone roboty porzÄ
dkowe i wykoĹczeniowe, miÄdzy innymi zostanÄ
wykonane zabezpieczenia antykorozyjne betonu, balustrady, chodniki serwisowe.
ZakoĹczenie wszystkich prac zwiÄ
zanych z budowÄ
wiaduktu zostaĹo zaplanowane na dzieĹ 30 kwietnia 2009 roku.