Podróż starego przęsła mostu św. Rocha dobiegła końca.
2007-10-25
Po blisko dwóch miesiącach transportu, stary "Roch" dotarł w czwartek na swoje nowe miejsce, nad Cybinę.
Przypomnijmy, w swoją wędrówkę po torach 400. tonowe przęsło wyruszyło 6 września br. Trzy tygodnie później dojechało do mostu Mieszka I, gdzie po skomplikowanej operacji, przeprowadzonej przez firmę INTERCOR, zostało przeniesione na jego drugą stronę. Tam po kilku dniach postoju, przęsło ruszyło w swoją ostatnią podróż.
25 października transport mostu dobiegł końca. Teraz stalowy kolos jest precyzyjnie opuszczany na wytrzymałe przyczółki. Kolejne tygodnie upłyną pod znakiem prac wykończeniowych: oklejeniu przyczółków ozdobną cegłą, wzmocnieniu konstrukcji mostu stalowymi linami i betonowaniu jego płyty. Zbudowane zostaną też dojścia do Mostu Cybińskiego, który od grudnia będzie służył jako kładka dla pieszych i rowerzystów.

Projekt pod nazwą „Budowa Mostu Cybińskiego między Śródką a Ostrowem Tumskim w Poznaniu” został dofinansowany przez Unię Europejską. Środki pochodzą z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Beneficjentem projektu jest miasto Poznań, natomiast jednostką, która realizuje inwestycję, a następnie zarządzającą obiektem jest Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu. Całkowity koszt projektu wynosi 9 500 000 złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 7 125 000 złotych, co stanowi 75 procent wydatków kwalifikowanych, współfinansowanie z budżetu państwa wynosi 950 000 złotych, a wkład beneficjenta wynosi 1 425 000 złotych. Most Cybiński budowany jest przez konsorcjum, w skład którego wchodzą: INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia, Grabkowski, Król i wspólnicy, Biuro Inżynieryjno – Techniczne KARO s.j.

Foto: Marcin Rutkowski