Wybory w drodze
2006-10-06
Zgodnie z ordynacją wyborczą do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz ustawą o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta plakaty i hasła wyborcze nie mogą być umieszczane bez zgody właściciela terenu. Zgodę na umieszczenie ich w pasie drogowym wydaje Wydział Zarządzania i Ewidencji Dróg ZDM na ul. Wilczak 16, tel. 64-77- 296, w godz. od 7.00 do 15.00. ZDM pobiera kaucję w wysokości 3.000 złotych, która stanowi zabezpieczenie na wypadek nie wywiązania się z obowiązku usunięcia plakatów w terminie ustawowym 30 dni po dniu wyborów. Opłaty za umieszczenie w pasie drogowym plakatu uzależnione są od jego powierzchni, lokalizacji i czasu trwania umowy. Stawki za umieszczenie plakatu na 1 dzień wynoszą: na drodze gminnej 0,90 złotych za m², powiatowej 1 zł m², wojewódzkiej 1,8 zł, krajowej 2,5 zł.
Jednocześnie przypominamy, że policja oraz straż miejska są obowiązane usuwać na koszt komitetu wyborczego plakaty i hasła, których sposób umieszczania może zagrażać życiu lub zdrowiu fizycznemu ludzi albo bezpieczeństwu mienia bądź w ruchu drogowym.