|
Skanska rozbuduje ul. Unii Lubelskiej
|
2017-09-22
|
Skanska SA złożyła najkorzystniejszą ofertę na wykonanie rozbudowy ul. Unii Lubelskiej na odcinku od nowo projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej do połączenia z istniejącymi układem drogowym ul. Unii Lubelskiej. Oznacza to, że rozpoczęcie prac związanych z przebudową trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze oraz z budowa odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej zbliża się wielkimi krokami.
Za wykonanie prac wymienionych w ogłoszeniu przetargowym Skanska zaproponowała niespełna 2,7 mln zł. Zobowiązała się również do skrócenia o 10 dni terminu wykonania robót.
W ogłoszeniu przetargowym przewidziano, że wybrany podmiot będzie miał do 70 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy na realizację pierwszego etapu tego zadania, na który złożą się m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne i przygotowawcze, likwidacja przyłącza wody, przebudowa kolizji, a także zabezpieczenie i wycinka drzew. Na przeprowadzenie pozostałych prac będzie miał do 100 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Po ich zakończeniu, w ciągu maksymalnie 30 dni kalendarzowych, nastąpią niezbędne odbiory.
Na przebudowę trasy tramwajowej Kórnicka - os.Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej Poznań ze środków Funduszu Spójności otrzyma łącznie niemal 57 mln zł. To jedna trzecia całkowitej wartości brutto projektu. Przyjęty w dokumentacji aplikacyjnej harmonogram realizacji tej inwestycji zakłada prowadzenie robót budowlanych w trzech etapach - od roku 2017 do 2022.
W ramach tego projektu przebudowane zostanie będące w złym stanie torowisko tramwajowe na odcinku od przystanku Kórnicka do os. Lecha oraz od os. Lecha do ronda Żegrze. Dodatkowo powstanie ok. 800-metrowy odcinek nowej trasy tramwajowej, łączącej rondo Żegrze z nową pętlą przy ul. Unii Lubelskiej, która służyć będzie zarówno obsłudze taboru tramwajowego jak i autobusów.Poprawi się też komfort jazdy dotychczasowym odcinkiem trasy.
Dzięki nowoczesnym technologiom, które zostaną wykorzystane przy przebudowie torowiska, ograniczone zostaną drgania i hałas. Nowe torowisko będzie bardziej trwałe, stabilne i bezpieczne. Przebudowane zostaną stare przystanki, powstaną nowe. Będą one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Jacek Łakomy/biuro prasowe UMP. Fot.: PIM