|
Przebudowa wÄzĹa komunikacyjnego rondo Kaponiera â II etap. Meldunek z placu budowy
|
2012-10-03
|
Prace budowlane zwiÄ
zane z przebudowÄ
wÄzĹa komunikacyjnego rondo Kaponiera toczÄ
siÄ zgodnie z harmonogramem. Po zakoĹczeniu rozbiĂłrki konstrukcji parkingu podziemnego na szerokoĹci jednego piÄtra trwa rozbiĂłrka na szerokoĹci drugiego przÄsĹa. Roboty rozbiĂłrkowe prowadzone sÄ
na odcinku od ronda Kaponiera do mostu Teatralnego. JednoczeĹnie wykonywany jest wykop pod ĹcianÄ szczelnÄ
oraz demontowane sÄ
fundamenty starej konstrukcji.
ToczÄ
siÄ roboty zwiÄ
zane z przebudowÄ
i budowÄ
infrastruktury podziemnej. ZakoĹczyĹa siÄ przebudowa kanalizacji kablowej sieci energetycznych w ulicy Roosevelta na dĹugoĹci od ronda do ulicy DÄ
browskiego. Bardzo waĹźnym zadaniem jest przebudowa ciepĹociÄ
gu. Harmonogram zakĹada, Ĺźe prace naleĹźy zakoĹczyÄ przed rozpoczÄciem sezonu grzewczego. Obecnie, koĹczy siÄ wykonywanie poĹÄ
czeĹ nowo wybudowanych odcinkĂłw z odcinkami dotÄ
d istniejÄ
cymi. Trwa rĂłwnieĹź realizacja stacji prostownikowej, ktĂłra znajduje siÄ pod rondem.
Do koĹca paĹşdziernika, wykonawca Konsorcjum firm: OBRASCON Huarte Lain SA (lider konsorcjum), HYDROBUDOWA POLSKA SA, PrzedsiÄbiorstwo RobĂłt GĂłrniczych METRO sp. z o.o., planuje zakoĹczyÄ budowÄ zjazdu technicznego i komory CO. Niestety, wykonanie dylatacji moduĹowych i odtworzenie nawierzchni jezdni spowoduje koniecznoĹÄ wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na wschodniej jezdni ulicy Roosevelta miÄdzy mostem Dworcowym a skrzyĹźowaniem z ulicÄ
BukowskÄ
. Zmiany nastÄ
piÄ
w listopadzie i bÄdÄ
obowiÄ
zywaÄ na okres okoĹo jednego miesiÄ
ca.
Harmonogram prac do koĹca 2012 roku przewiduje:
- wykonanie Ĺciany szczelinowej dla dalszej czÄĹci pĹyty wiaduktowej K4 (poĹÄ
czenie z rondem Kaponiera),
- dalszy ciÄ
g rozbiĂłrki podziemnego parkingu,
- rozbudowÄ Ĺciany szczelnej w celu zabezpieczenia wykopu, co umoĹźliwi wykonanie nowej konstrukcji wsporczej podziemnego garaĹźu,
- rozpoczÄcie przebudowy klatek schodowych. Prace rozpocznÄ
siÄ od strony ulicy Zwierzynieckiej. Z uwagi na zakres prac i koniecznoĹÄ zachowania bezpieczeĹstwa pieszych, (oprĂłcz tradycyjnego ciÄ
gu schodowego zostanÄ
wybudowane windy oraz schody ruchome) przejĹcia zostanÄ
wyĹÄ
czone z ruchu,
-odkrycie konstrukcji ronda Kaponiera i wykonanie robĂłt remontowych, w tym izolacja pĹyty i wymiana torowiska tramwajowego.
foto ZDM