Odprowadzanie wód opadowych odbywa się na podstawie pisemnej umowy o odprowadzanie wód opadowych, zawartej między ZDM w Poznaniu a odbiorcą usług.
Umowa, może być zawarta z:
- osobą posiadającą tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, z której mają być odprowadzane wody opadowe;
- właścicielem lub zarządcą nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi;
- osobą korzystającą z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
Zawarcie umowy następuje po przekazaniu do ZDM w Poznaniu wypełnionego i podpisanego przez USŁUGOBIORCĘ wniosku o zawarcie umowy na wprowadzanie do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej wód opadowych i roztopowych.
Odbiorca usług może zawrzeć umowę osobiście bądź przez należycie umocowanego przedstawiciela.
W imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, umowę mogą zawrzeć osoby upoważnione do ich reprezentowania według właściwych rejestrów lub ewidencji oraz pełnomocnicy tych osób.