*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how

Projekty realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Przebudowa węzła Antoninek w ciągu ul. Warszawskiej w Poznaniu (DK 92)

1 grudnia 2012 roku pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Miastem Poznań podpisana została umowa o dofinansowanie projektu „Przebudowa węzła Antoninek w ciągu ul. Warszawskiej w Poznaniu (DK 92)” ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 8.2 „Drogi krajowe poza siecią TEN-T” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Inwestycja polegała na modernizacji węzła drogowego Antoninek wraz z przebudową odcinka dwujezdniowego ul. Warszawskiej oraz ul. Bałtyckiej w ciągu drogi krajowej nr 92. Przebudową objęte zostały również obiekty inżynierskie, drogi łącznikowe i towarzyszące na węźle, chodniki, wjazdy indywidualne, odwodnienie ulicy oraz nasadzenia zieleni. Projekt zakładał również podniesienie nośności przebudowywanej nawierzchni drogowej do obciążenia 115 kN/oś dostosowując w ten sposób ten odcinek trasy do standardów międzynarodowych.

Rzeczowa realizacja projektu trwała 2 lata i zakończyła się w połowie 2012 roku.

Całkowity koszt inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniósł ponad 116 mln zł, natomiast dotacja ze środków unijnych wyniesie blisko 81 mln zł. Należy zaznaczyć, że Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu prowadził również starania w kierunku pozyskania środków finansowych dla przedmiotowego projektu z innych źródeł. Przebudowa węzła Antoninka otrzymała wsparcie z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa na lata 2010, 2011 i 2012 o łącznej wartości ponad 16 mln zł. Tym samym inwestycja zrealizowana została przy wkładzie własnym Miasta Poznania wynoszącym zaledwie ok. 15% całkowitych nakładów.

Realizacja projektu przyczyni się do poprawy funkcjonowania regionalnego systemu transportowego - usprawnienie dostępu do sieci dróg krajowych i międzynarodowych przebiegających przez miasto Poznań nr 92, 5, 11 oraz dostępności regionu do europejskiego korytarza transportowego Wschód –Zachód (W-Z). Ponadto kierowcy zyskają wytyczoną po nowym śladzie szeroką, wygodną arterię łączącą północne dzielnice Poznania z tymi położonymi na prawym brzegu Warty.





Dowiedz się więcej