*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Zakończenie unijnego projektu pn. „Przebudowa obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu”

2008-06-04
Kierowcy ucieszyli się z zakończenia remontu wiaduktu Franowo. Estakada położona w ciągu ulicy Krzywoustego i drogi krajowej nr 11 jest bardzo ważna dla ruchu. Łączy poznańskie dzielnice Szczepankowo, Krzesiny, a także pobliskie miejscowości jak Kórnik, Środa, Śrem z centrum Poznania. Tędy jeżdżą pojazdy tranzytem do Ostrowa Wlkp. i dalej na Górny Śląsk. Warto wspomnieć, że wiadukt Franowo przeprowadza ruch kołowy nad torowiskiem stacji PKP Poznań – Franowo, jednej z największych stacji rozrządowych w Polsce. Przez cały okres remontu prace prowadzone były pod ruchem. Rozpoczęły się w lutym 2007 roku. Najpierw zmodernizowana została nitka zachodnia (ruch w obie strony odbywał się po nitce zachodniej) a od 7 grudnia 2007 roku rozpoczęły się prace na nitce wschodniej (ruch kołowy przeniesiono na nitkę zachodnią). Remont wiaduktu nie wpłynął na ograniczenie funkcjonowania stacji PKP Poznań – Franowo. Zmodernizowany obiekt został oddany do użytku kierowców 31 maja 2008 roku. ZDM ma kolejną dobrą wiadomość dla kierowców - 6 czerwca br. pierwsi kierowcy przejadą przebudowanym wiaduktem Górczyńskim zachodnim. Oba obiekty zmodernizowane zostały dzięki unijnemu dofinansowaniu w ramach projektu SPOT/2.2/62/04 „Przebudowa obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu”. Koszt kwalifikowany Projektu to 106 085 000,00 PLN. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (75% kosztów kwalifikowanych Projektu) to 79 563 750,00 PLN. Projekt dotyczył remontu i przebudowy następujących obiektów inżynierskich:- Most Przemysła I- Wiadukt Dolna Wilda- Wiadukt Górczyński Zachodni- Wiadukt FranowoZobacz więcej: www.zdm.poznan.pl/projekty_ue.php?site=okres&sub=1&pr=6<i>foto: M. Rutkowski</i>
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej