*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Propozycje lokalizacji kopert dla dostaw na ulicy Dąbrowskiego

2017-08-22
Pierwsze koperty dla dostaw zostały wyznaczone w naszym mieście w ubiegłym roku. Znajdują się między innymi na pl. Wolności, ul. Ratajczaka, czy na Świętym Marcinie. Dzięki nim samochody dostawcze mają wyznaczone specjalne miejsca do postoju na czas wyładunku towarów do sklepów, restauracji lub punktów usługowych. Nie blokują przejazdu innych pojazdów, przejścia pieszym na chodnikach.

Możliwe, że koperty dla dostaw pojawią się w kolejnej części Poznania. Ulica Dąbrowskiego na odcinku od ul. Roosevelta do skrzyżowania z ulicami Przybyszewskiego i Żeromskiego charakteryzuje się znaczną liczbą punktów handlowych i usługowych. Natężenie ruchu jest duże. Koperty dla dostaw mogą zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu. Dostarczanie towarów powinno przestać odbywać się kosztem zniszczonych chodników, blokowania bram, zatorów spowodowanych postojami na światłach awaryjnych pojazdów dostawczych.

Zapraszamy do wyrażenia opinii na temat propozycji wprowadzenia kopert dla dostaw na części ul. Dąbrowskiego. Prosimy szczególnie o przedstawienie propozycji lokalizacji kopert na odcinku pomiędzy ulicami Roosevelta a Żeromskiego. Nasz adres: kopertydabrowskiego@zdm.poznan.pl. Prosimy o przesyłanie maili w terminie do 11 września 2017 roku.

Koperty dla dostaw - najważniejsze informacje:

Koperty dla dostaw to nowość nie tylko w naszym mieście. Pierwszych 11 kopert dla dostaw zostało wyznaczonych w 2016 roku na ulicach Ratajczaka, Świętym Marcinie i pl. Wolności. W Poznaniu funkcjonuje obecnie 14 kopert.

Po co koperty?

Koperty są przeznaczone dla dowożących towar do pobliskich sklepów, restauracji, punktów usługowych. Dzięki temu auta dostawcze nie blokują jezdni, przejazdów, bram i chodników.

Jak działają?

Na kopertach dla dostaw dozwolony jest postój uprawnionych podmiotów do 15 minut. Czas postoju jest potwierdzany zegarem parkingowym wydawanym przez ZDM i umieszczonym za przednią szybą pojazdu. Na zegarze parkingowym, wystawionym w pojeździe w miejscu widocznym dla kontrolera, kierowca zobowiązany jest wskazać czas rozpoczęcia parkowania.

Funkcjonowanie kopert określa uchwała Rady Miasta Poznania nr XXXIII/558/VII/2016 z 12 lipca 2016 roku.

Kto może z nich korzystać?

Podmioty gospodarcze po złożeniu wniosku do Wydziału Parkowania ZDM i wniesieniu opłaty zryczałtowanej. Wniosek może dotyczyć lokalizacji najbliższej adresowi wykonywania działalności na terenie SPP lub dowolnej lokalizacji, na podstawie aktualnego dokumentu rejestrującego firmę.

Ile kosztuje abonament?

- 120 złotych w lokalizacji najbliższej adresowi wykonywania działalności na okres 6 miesięcy;
- 300 złotych w dowolnej lokalizacji.
Z jednej koperty dla dostaw może korzystać kilka podmiotów gospodarczych. Oznacza to, że podmioty, które wykupiły tę samą "kopertę", będą ją współdzielić.

Więcej informacji dotyczących składania wniosków na zastrzeżenie miejsca postojowego - koperty dla dostaw można znaleźć w zakładce "Jak załatwić sprawę": http://www.zdm.poznan.pl/jak-zalatwic-sprawe.php?no=32

Informacji telefonicznej udziela Wydział Parkowania, tel./fax + 48 61 851 50 70.
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej