*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Zmiana siedziby Zarządu Dróg Miejskich

2016-11-08
W dniach 9 i 10 listopada Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu będzie przenosił się do nowej siedziby. Nowy budynek Zarządu znajduje się po drugiej stronie ulicy pod adresem Wilczak 17.

Przeprowadzka jest dużym wyzwaniem logistycznym i dlatego jest szczegółowo zaplanowana. Poza codzienną pracą Zarządu trwa obecnie porządkowanie i archiwizowanie dokumentów. Fizyczna zmiana adresu nastąpi 9 i 10 listopada po godzinach pracy Zarządu.

W tych dniach, z przyczyn technicznych, może być utrudniony kontakt z pracownikami ZDM. Dlatego prosimy wszystkich, którzy przyjadą załatwić sprawy lub będą telefonowali o wyrozumiałość.

Od poniedziałku 14 listopada Zarząd Dróg Miejskich powinien już funkcjonować bez utrudnień dla swoich klientów.

Wyjątkiem jest punkt kasowy, który będzie nieczynny 14 listopada.
W wyniku przeprowadzki zmieni się adres siedziby Zarządu. Niezmienne pozostaną numery telefonów oraz maile.
Wydział Parkowania w dalszym ciągu będzie się znajdował przy ul. Pułaskiego 9, a Centrum Operacyjne Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Centrum Operacyjne ITS na ul. Góreckiej 15.

Polepszy się zdecydowanie komfort obsługi klientów. W nowej siedzibie przygotowano specjalne miejsce obsługi interesantów z kącikiem dla dzieci. W jednym miejscu będzie można złożyć pismo i porozmawiać z merytorycznym pracownikiem o swojej sprawie. Miejsce to będzie przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Winda umożliwi im przemieszczanie się pomiędzy kondygnacjami. Duża sala konferencyjna pozwoli na organizację spotkań z mieszkańcami i radami osiedli. Przy nowej siedzibie będzie też, dedykowany tylko dla klientów, parking samochodowy i rowerowy.

Dzięki przeprowadzce więcej spraw będzie można "załatwić" w jednym miejscu. Do nowego budynku przeniesie się także Wydział Budowy i Utrzymania Dróg, który do tej pory znajdował się przy ul. Gdyńskiej 46/50.

W obecnej lokalizacji Zarząd Dróg Miejskich ma swoją siedzibę od 1974 roku. Takie rozwiązanie miało być tylko tymczasowe. Ta chwilowość trwa jednak 42 lata. O przeprowadzce mówiono już od dawna. Kontrole przeciwpożarowe wykazały, że obiekt przy ul. Wilczak 16 stwarza zagrożenie dla ludzi, którzy w nim przebywają. Zgodnie z przeprowadzonymi ekspertyzami budynek nie spełnia wymagań odporności pożarowej. Na elewacji znajduje się niebezpieczny azbest. Zły stan budynku co roku powodował konieczność prowadzenia prac remontowych oraz zabezpieczających. Ich koszt mógłby dochodzić do 250 tysięcy złotych rocznie.

Urząd Miasta Poznania przeanalizował ponad 20 różnych lokalizacji. Miejskie obiekty (przy ul. Za Bramką oraz 28 Czerwca 1956 roku) zostały wykluczone z uwagi na wymagania programu Jessica, dzięki któremu powstały komunalne budynki (to program specjalnych pożyczek z Unii Europejskiej). Biurowiec zaoferowany przez Poznańską Spółdzielnię Mieszkaniową Winogrady okazał się najlepszy. W cenie czynszu znajduje się między innymi adaptacja pomieszczeń na potrzeby Zarządu, ochrona, monitoring, sprzątanie pomieszczeń socjalnych.

Zdjęcia przedstawiają nową siedzibę przy ul. Wilczak 17, a także starą przy ul. Wilczak 16
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej