- System Informacji Miejskiej
- Drogi publiczne w administracji ZDM
- Oświetlenie uliczne
w administracji ZDM - Obiekty inżynierskie dostosowane
do potrzeb osób niepełnosprawnych - Zieleń przyuliczna
- Ochrona danych osobowych w ZDM
- Współdziałanie z mieszkańcami
- Informacja dla organizatorów imprez na poznańskich ulicach
Naramowice bliżej centrum
2016-08-04
Do końca roku będzie gotowa dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowych dla pierwszego etapu budowy trasy tramwajowej do Naramowic. Planowana trasa ma znacznie usprawnić komunikację tej części Poznania z jego centrum. Zanim jednak powstanie, miasto sięga po doraźne usprawnienia komunikacyjne.
- Naramowice spędzają sen z powiek władzom miasta. To dlatego zdecydowaliśmy się podjąć szereg działań doraźnych, które mają pomóc w funkcjonowaniu mieszkańcom tej części miasta - tłumaczy Maciej Wudarski, z-ca prezydenta Poznania. Wśród planowanych przedsięwzięć są zwiększenie liczby linii autobusowych, racjonalizacja usytuowania stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego oraz usprawnienia drogowe.
Zwiększanie liczby linii autobusowych w rejonie Naramowic rozpoczęło się 1 sierpnia. Na trasy ruszyły pojazdy linii nr 47, która dotąd w okresie wakacyjnym była zawieszana. Teraz kursuje co 15 munut w dni robocze, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego.
Już 1 września mieszkańcy Naramowic uzyskają nowe połączenie z Piątkowem. Na trasę od przystanku Boranta/Park Naukowo-Technologiczny do przystanku PST przy Kurpińskiego wyjadą autobusy linii nr 44.
- Będą kursowały w dni robocze co pół godziny, w godzinach szczytu - do 10 i od 14 do 18 - mówi Tomasz Łapszewicz z Zarządu Transportu Miejskiego.
Do przystanku PST mieszkańcy Naramowic będą mogli również dotrzeć rowerem. Niekoniecznie swoim. Na wniosek Rady Osiedla Naramowice swoje usytuowanie zmienią najrzadziej wykorzystywane stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego. Staną przy ul. Łużyckiej, w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu Naramowickiej i Boranta, w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego. Nieznacznie zmienią swą lokalizację stacje i zwiększą liczbę stojaków stacje UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia.
- Planowana jest także budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego oraz uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego między ulicami Abrahama i Murawą - zapowiada Wojciech Makowski, oficer rowerowy Poznania.
Miasto ma też doraźny pomysł dla zmotoryzowanych. W zmniejszeniu korków na Naramowickiej ma pomóc planowane wydłużenie pasa do lewostrętu na skrzyżowaniu z Lechicką.
- Dłuższy pas ruchu sprawi, że samochody kierujące się w Lechicką nie powinny blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum - tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.
Projektem kluczowym dla rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców Naramowic pozostaje budowa linii tramwajowej. Prace związane z tą inwestycją idą zgodnie z planem. Do końca roku ma być gotowa dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowych dla pierwszego etapu przedsięwzięcia - od pętli tramwajowej na Wilczaku do Naramowic. Do końca roku w Centrum Unijnych Projektów Transportowych zostanie złożony wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.1 "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Jacek Łakomy/biuro prasowe
Za www.poznan.pl
- Naramowice spędzają sen z powiek władzom miasta. To dlatego zdecydowaliśmy się podjąć szereg działań doraźnych, które mają pomóc w funkcjonowaniu mieszkańcom tej części miasta - tłumaczy Maciej Wudarski, z-ca prezydenta Poznania. Wśród planowanych przedsięwzięć są zwiększenie liczby linii autobusowych, racjonalizacja usytuowania stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego oraz usprawnienia drogowe.
Zwiększanie liczby linii autobusowych w rejonie Naramowic rozpoczęło się 1 sierpnia. Na trasy ruszyły pojazdy linii nr 47, która dotąd w okresie wakacyjnym była zawieszana. Teraz kursuje co 15 munut w dni robocze, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego.
Już 1 września mieszkańcy Naramowic uzyskają nowe połączenie z Piątkowem. Na trasę od przystanku Boranta/Park Naukowo-Technologiczny do przystanku PST przy Kurpińskiego wyjadą autobusy linii nr 44.
- Będą kursowały w dni robocze co pół godziny, w godzinach szczytu - do 10 i od 14 do 18 - mówi Tomasz Łapszewicz z Zarządu Transportu Miejskiego.
Do przystanku PST mieszkańcy Naramowic będą mogli również dotrzeć rowerem. Niekoniecznie swoim. Na wniosek Rady Osiedla Naramowice swoje usytuowanie zmienią najrzadziej wykorzystywane stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego. Staną przy ul. Łużyckiej, w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu Naramowickiej i Boranta, w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego. Nieznacznie zmienią swą lokalizację stacje i zwiększą liczbę stojaków stacje UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia.
- Planowana jest także budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego oraz uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego między ulicami Abrahama i Murawą - zapowiada Wojciech Makowski, oficer rowerowy Poznania.
Miasto ma też doraźny pomysł dla zmotoryzowanych. W zmniejszeniu korków na Naramowickiej ma pomóc planowane wydłużenie pasa do lewostrętu na skrzyżowaniu z Lechicką.
- Dłuższy pas ruchu sprawi, że samochody kierujące się w Lechicką nie powinny blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum - tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.
Projektem kluczowym dla rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców Naramowic pozostaje budowa linii tramwajowej. Prace związane z tą inwestycją idą zgodnie z planem. Do końca roku ma być gotowa dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowych dla pierwszego etapu przedsięwzięcia - od pętli tramwajowej na Wilczaku do Naramowic. Do końca roku w Centrum Unijnych Projektów Transportowych zostanie złożony wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.1 "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Jacek Łakomy/biuro prasowe
Za www.poznan.pl
Zobacz więcej: |
» wiadomości z Magistratu |