*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Wyłączenie sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu ulic Podgórnej, Strzeleckiej, Szkolnej oraz przy Kupcu Poznańskim na wysokości ulicy Wrocławskiej. Spotkanie z dziennikarzami

2016-03-17
Dziś, tj. w czwartek, o godzinie 10.30, w pobliżu przejścia dla pieszych przy Kupcu Poznańskim, odbyło się spotkanie Tadeusza Nawalaniec, zastępcy dyrektora ZDM ds. inżynierii ruchu z dziennikarzami. W spotkaniu uczestniczył również Łukasz Dondajewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni ? Miejski Inżynier Ruchu.
Dyrektor Nawalaniec poinformował o tym, że w środę, 16 marca br. w celach testowych zostały wyłączone sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulic Podgórnej, Strzeleckiej i Szkolnej oraz przy budynku Kupca Poznańskiego na wysokości ulicy Wrocławskiej. Wyłączenia sygnalizacji mają związek z poszerzeniem Strefy Tempo 30 i wnioskiem Rady Osiedla Stare Miasto. Podczas wyłączenia sygnalizacji będą prowadzone analizy ruchu.

Dyrektor przypomniał, że w ubiegłym roku najpierw w celach testowych zostały wyłączone sygnalizacje świetlne na Alei Marcinkowskiego przy Hotelu Rzymskim (lipiec), a następnie w ciągu ulicy Kościuszki, na skrzyżowaniach z ulicami Libelta i Fredry (sierpień). Podczas testów na Alei Marcinkowskiego przy Hotelu Rzymskim Gabinet Prezydenta Miasta Poznania przeprowadził konsultacje społeczne. Zdecydowana większość badanych wyraziła poparcie dla projektu uspokojenia ruchu, wyłączania sygnalizacji świetlnych w centrum miasta oraz wskazała, że proponowane zmiany idą w dobrym kierunku. Z perspektywy kilku miesięcy wyłączenie sygnalizacji świetlnych na Al. Marcinkowskiego zostało pozytywnie ocenione przez ZDM, Miejskiego Inżyniera Ruchu, policję, Radę Osiedla Stare Miasto oraz przedstawicieli MPK
i ZTM. Dotyczy to zachowania kierowców, pieszych jak i punktualności ruchu tramwajowego.

Pozytywny wynik obserwacji sytuacji ruchowej po wyłączeniu sygnalizacji umożliwi realizację projektu poszerzenia Strefy 30 (etapy II, III, IV) już z uwzględnieniem likwidacji obecnie wyłączonych sygnalizacji świetlnych. W ramach Strefy Tempo 30 przewidziana jest również likwidacja innych sygnalizacji: Święty Marcin/Gwarna, Święty Marcin/Ratajczaka, Święty Marcin/Piekary, Ratajczaka/Ogrodowa, 3 Maja/Ratajczaka, Niezłomych/Kościuszki/ Ratajczaka. Rozpatrywana jest również możliwość likwidacji sygnalizacji zlokalizowanej na skrzyżowaniu ulicy Garbary z ulicą Wodną i jej ?zamianę? na nową sygnalizację na ul. Garbary przy ul. Wszystkich Świętych uzasadnioną oddaniem do użytku parkingu wielopoziomowego na ul. Za Bramką oraz planowaną zmianą organizacji ruchu na placu Kolegiackim.

Przedstawiciele mediów zostali poinformowani również o tym, że poszerzenie Strefy Tempo 30 będzie wprowadzane etapami. W celu dostosowania oczekiwanych zmian w kierunku uspokojenia ruchu z wynikami konkursu architektoniczno ? urbanistycznego ?Poznań ? centrum od nowa? w pierwszej kolejności planowana jest realizacja Strefy w ciągu ulic Święty Marcin i Ratajczaka. Aktualnie trwa procedura opiniowania projektu. Zakładamy, że projekt zostanie zatwierdzony przez Oddział Miejskiego Inżyniera Ruchu w terminie umożliwiającym ogłoszenie przetargu w kwietniu i rozpoczęcie realizacji w maju bieżącego roku. Następnie planujemy wprowadzenie nowej organizacji ruchu w rejonie placu Wolności.

foto nr 2 dzięki uprzejmości red. Marcina Idczaka z Głosu Wielkopolskiego
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej