*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Ogłoszenie wyników konkursu na opracowanie koncepcji "Zagospodarowanie elementami małej architektury i zielenią ulicy Głogowskiej na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Ściegiennego w Poznaniu"

2014-05-13
Informujemy, że dziś, tj. 13 maja, w siedzibie ZDM, odbyło się ogłoszenie wyników konkursu na opracowanie koncepcji ?Zagospodarowania elementami małej architektury i zielenią ulicy Głogowskiej na odcinku Mostu Dworcowego do ul. Ściegiennego w Poznaniu?. Sąd konkursowy, w składzie, arch. Andrzej Nowak - Architekt Miasta Poznania (przewodniczący) Joanna Bielawska ? Pałczyńska - Miejski Konserwator Zabytków, Piotr Libicki - Koordynator ds. estetyki wizerunku miasta Poznania, dr hab. Piotr Urbański - Kierownik Katedry Terenów Zieleni i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Łukasz Mikuła - Radny Miasta Poznani, Filip Olszak - Rada Osiedla św. Łazarz, Wiesław Banaś - Rada Osiedla Górczyn, Agnieszka Szulc - Naczelnik Wydziału Terenów Zieleni Zarządu Dróg Miejskich oraz Referent Sądu konkursowego, Anna Sobisiak - Wydział Terenów Zielonych ZDM oraz Maja Jaroszewska - Wydział Terenów Zielonych ZDM/sekretarz Sądu bez prawa głosu przyznał: <b>I nagrodę w wysokości 5 000,00 zł brutto Paniom Emilii Sakowskiej i Agnieszce Lewandowskiej</b>za:- czytelną koncepcję i jasne przesłanie odpowiadające celowi konkursu, - szczegółową analizę stanu istniejącego,- dostosowanie rozwiązań projektowych do realiów pasa drogowego, z jednoczesnym zastosowaniem elementów małej architektury dedykowanych zieleni dających możliwość uzyskania przyjaznych przestrzeni dla pieszych,- wnikliwe przeprowadzenie analizy historycznej na podstawie, której zaproponowano rozwiązania korespondujące z tkanką urbanistyczno-architektoniczną,- bardzo wyważone, zbieżne z wytycznymi konkursowymi propozycje zmiany przeznaczenia terenu i wprowadzenia dodatkowej zieleni.Jednocześnie Sąd konkursowy zaznacza, że propozycje elementów małej architektury wymagają weryfikacji oraz korekty pod kątem funkcjonalności. Dla uzyskania spójnego charakteru ciągu komunikacyjnego praca wymaga dopracowania rozwiązań dla warstwy zieleni wraz z małą architekturą na całej długości ulicy zwłaszcza w miejscach mniej przyjaznych zieleni i integracji społecznej.<b>II nagrodę w wysokości 3 000,00 zł brutto Zespołowi ?Green up? w składzie: Bartosz Kaźmierczak, Agnieszka Waliszewska, Stanisław Świderczuk, Aneta Mikołajczyk, Bogumiła Szydłowska</b>za:- spójną aranżację całego ciągu komunikacyjnego (ulicy oraz enklaw) ze zindywidualizowanym podejściem do poszczególnych stref ulicy,- realistyczne podejście do wymogów pasa drogowego;- dostosowanie propozycji koncepcyjnych do istniejącego układu drogowego, jego wymogów oraz jego składników a także do sieci uzbrojenia podziemnego- dostosowanie proponowanych rozwiązań do istniejącej infrastruktury technicznej, drogowej i podziemnej,- szczegółową analizę projektowanej przestrzeni przy pomocy autorskiej metody MAD (ACTION- interakcja, gra, MEANING- znaczenie, treść, DESIGN- estetyka, użytkowość).W koncepcji Sąd Konkursowy zauważa, że nazwane jedynie a nie przedstawione graficznie propozycje elementów małej architektury (fontanny, wodotryski, meble przesuwane na szynach) są trudne do wdrożenia z uwagi na brak możliwości ich oceny na podstawie koncepcji. Elementy wodne (fontanna) wymagają wykonania szczegółowych projektów branżowych i pozyskania dodatkowych funduszy. <b>III nagrodę w wysokości 2 000,00 zł brutto Pani Zofii Paluszkiewicz i Panu Marcinowi Plewie</b>za: - ciekawe aranżacje zielenią i małą architekturą skwerów oraz przestrzeni dotąd niedostatecznie wykorzystanych;- powiązanie małej architektury z zielenią w obrębie ciągu komunikacyjnego sprzyjające tworzeniu przyjaznych przestrzeni dla krótkotrwałego wypoczynku zwłaszcza dla osób starszych;- wnikliwą analizę funkcjonalną przestrzeni,- wysoką wartość estetyczną i użytkową zastosowanych elementów małej architektury m.in. przed wejściem do Parku Wilsona.Sąd Konkursowy dostrzega, że poprzez propozycję wprowadzenia dodatkowych miejsc postojowych (których lokalizacja obniża bezpieczeństwo uczestników ruchu) został punktowo naruszony układ komunikacyjny. Zaproponowane miejsca postojowe kosztem elementów zieleni i małej architektury kolidują z celami konkursu.<b>Wnioski końcowe:</b>Członkowie Sądu konkursowego zauważają, że żadna praca nie może samodzielnie stanowić podstawy do wykonania projektu wykonawczego zagospodarowania ulicy. Każda z prac w swoich analizach i propozycjach kładzie nacisk na wybrane fragmenty ulicy oraz daje propozycje dla wybranych przez siebie funkcji.Serdecznie gratulujemy nagrodzonym, dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz przedstawicielom Sądu Konkursowego.<i>ilustracja stanowi fragment pracy, której przyznano I nagrodę"</i>
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej