*ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
*Poznań - *Miasto know-how
drukuj

Zakończenie operacji nasuwania przęsła na podpory wiaduktu WD-1 na węźle Antoninek

2012-04-04
Informujemy, że w środę, 28 marca 2012 roku, w godzinach wieczornych zakończyła się skomplikowana operacja nasuwania przęsła wiaduktu WD-1 na podpory. Warto podkreślić fakt, że w skali naszego kraju była to operacja wyjątkowa. Jeszcze nigdy nie nasuwano przęsła o takiej długości.Dzięki perfekcyjnym przygotowaniom, między innymi uzbrojeniu nasypu między obiektami inżynierskimi WD-1 i WD-2, doskonałemu planowaniu, zgromadzeniu odpowiedniego sprzętu operacja została przeprowadzona w sposób perfekcyjny i w rekordowo krótkim czasie.Z uwagi na bezpieczeństwo uczestników ruchu kolejowego i samochodowego prace prowadzone były w godzinach wieczornych i nocnych. Zarząd Dróg Miejskich serdecznie dziękuje firmie WARBUD za zaangażowanie, wiedzę i perfekcyjne wykonanie tak skomplikowanej operacji inżynierskiej.Informacje techniczne:- długość całkowita płyty pomostu Lpc=109,83 m, długość obiektu Lc=125,40m;- rozpiętości teoretyczne -Lt= 20,00+34,00+34,00+20,00 m;- szerokość nitki prawej Sp=14,93 m; - kąt skosu 40,98 stopni;- masa ustroju niosącego razem z konstrukcją podporową G= ok.3 500 ton;- belki stalowe przęsła 1 i 4 HE800M, przęsła 2 i 3 HE1000M;- wysokości konstrukcyjne H1 i H4=1,41m, H2 i H3=1,61 m;- przerwa pomiędzy ustrojami S=1,48m;- siłowniki do naciągu 6 szt. o sile po 100 ton;- długość do nasunięcia 25,291m;- kable w jednej wiązce 4 szt. z lin 15,7mm2 (7 drutów) o nośności po 21 ton;- materiał suwny: teflon smarowany smarem grafitowym.<i> foto ZDM</i>
Zobacz więcej:
» pierwszy etap nasuwania przęseł na podpory
pozostałe informacje


Dowiedz się więcej